Free the nipple

I sommar så kastar jag överdelen för att visa att ett par

 bröst. Bara är ett par bröst.  

     

  
Fotograf: Pavel Maira

(Visited 6 485 times, 1 visits today)

89 Comments

  1. Sofia februari 8, 2016 at 9:15 e m

    Du är bara bäst

    Reply
    1. Marcus februari 10, 2016 at 5:50 e m

      ”Du är bäst?”
      Vackert bröst, ja
      Sensuellt, ja
      Har funktion, ja

      En killes bröst har ett ”användings område” ja
      Snoppar har funktion, ja
      Vad tycker ni tjejer, ska vi hänga ut ”dom?”
      Keep smiling /;)

      Reply
      1. Lisa februari 11, 2016 at 1:27 e m

        Hm du har nog missat poängen. Det är ok att visa bara överkroppar på killar men inte tjejer – varför?
        Sen förstår jag inte varför killarnas snoppar skulle vara så mycket viktigare än tjejernas vaginor, det har inte ens varit tal om att visa det.

        Reply
      2. Adina februari 11, 2016 at 1:31 e m

        Beundransvärt att jämställa kvinnobröst och kuk.
        Vill du jämställa min fitta med dina manboobs också?

        Reply
        1. Alexx februari 13, 2016 at 12:12 e m

          bra sagt!!!!!

          Reply
  2. Elgreko februari 8, 2016 at 9:22 e m

    Helt klart värt! Skit snyggt :)(y)

    Reply
  3. Diana februari 8, 2016 at 9:51 e m

    Jag skulle så gärna vilja förstå VARFÖR man ens vill visa upp sig, varför man har det behovet att visa sin kropp så pass att man demonstrerar och blottar sig så. Varför är det så svårt att förstår att män och kvinnor inte är samma, vi är olika, olika kön, olika helt enkelt. Det har ju inget med löner att göra, det har inget med jämställdhet att göra heller egentligen för det fysiska könet har ju inget med lön, behandling etc att göra. Så du får jättegärna förklara om du orkar och har kunskapen till varför man ska demonstrera och varför du väljer att visa upp din kropp, i vilket syfte?

    Missuppfatta mig inte, om du vill dra av dig alla dina kläder på din blogg så får du ju självklart göra det, det handlar inte om det utan nu menar du ju (att döma på vad du skrev på Instagram) att detta är för ett speciellt syfte därför undrar jag …

    Grymt fina bröst förresten.
    Ha en fin kväll.

    Reply
    1. Mondayweek februari 9, 2016 at 8:10 f m

      Det är väl just det som är grejen?
      Du frågar Paulina VARFÖR hon väljer att visa upp sig för att hon tar av sig sin bh, medans en kille med bar överkropp är helt naturligt (tex killen till höger på översta bilden som ingen ifrågasätter). Sen att detta börjar från barnsben innan en flicka har utvecklats så pass mycket att man ens ser skillnad på en pojkes och en flickas överkropp är också rätt konstigt… Det är samhällets inställning till vad som är ok som behöver ändras. En bh existerar för att ge våra bröst stöd, bröst som vi kvinnor utvecklar för att föda våra barn till skillnad från män, oavsett vilket borde det bara helt naturligt. En bh existerar inte för att låsa in en del av vår kropp!

      Reply
      1. Kruth februari 12, 2016 at 9:22 f m

        Strålande ide tycker jag, speciellt om hon går ut på stan till någon av alla dessa nyanlända ”barn” och gör detta.
        Jag lovar dom är alldeles fulla av kärlek och intresse för kvinnofrågor!

        Reply
      2. Sandra februari 22, 2016 at 1:19 f m

        Hur fan orkar ni ens bry er? Har ni sån bekräftelsebehov att visa tuttarna? Good for you. Jag väljer hellre att ha på mig kläder. Nå fel med det? Eller måste jag också vara en vänsterextremist och springa runt som en hippie?

        Reply
    2. Magda februari 9, 2016 at 9:24 f m

      Jag kan ge dig ett exempel när det kommer till bröstfrågan.
      Amning.
      Varför är det ok att tjejer visar tuttarna i sexuellt syfte på fejjan, insta, porrblaskor sov när det blir ramaskri över en amningsbild? En del försvarar sig genom att tycka att amning är väldigt intimt och privat, men det är väl upp till den ammande kvinnan att avgöra?

      Att vi är olika kön har INGET med saken att göra, det har inget med rättigheter att göra heller, problematiken ligger i att MÄN tar sig rätten att tala om för oss KVINNOR när och i vilka sammanhang det är ok att visa kvinnobröst.
      Att kvinnor gnäller över att andra kvinnor slänger av sig kläderna säger mer om de gnällande kvinnorna än något annat. De har missat poängen och det är helt ok att inte alltid förstå syftet bakom protester men det är tragiskt att se kvinnor ställa sig bakom män när de inte förstå att de skjuter sig själva och sin frihet i foten.

      Om jag vill visa mina bröst, på min blogg eller instagram så ska jag kunna göra det utan att kvinnor eller män ska förminska mig, håna mig eller ifrågasätta mig. Missbrukar man ”yttrandefriheten” så har man bara missförstått ordet och gjort bort sig.

      Tack för mig och Paulina, jag ber om ursäkt å andra kvinnors vägnar.

      Reply
      1. Anna februari 10, 2016 at 6:24 e m

        Jag förstår vad ni menar, men samtidigt så är också skillnaden den att män inte ens tänker tanken att ”visa sina bröst på sin blogg/instagram” när de är utan tröja. De bara är det helt naturligt. Kvinnor tar många gånger av sig upptill för att de just vill visa upp sig och få uppmärksamhet och kommentarer på att de har snygga bröst. Så då ses såklart folk på dem på annat vis.

        Sen är det ju också så att män attraheras många gånger sexuellt av kvinnobröst. Det här är någonting som sitter så biologiskt och samtidigt så klart inlärt, så det blir inte lika naturligt när kvinnor tar av sig på överkroppen. Jag tror inte heller att det skulle förändras nämnvärt även om fler kvinnor tar av sig på överkroppen. Kvinnor är däremot inte så värst intresserade på det viset av män. De kan gå med bar överkropp, för det krävs något mer för att kvinnor ska bli attraherade sexuellt (oftast).

        Jag förstår er hur ni tänker, samtidigt så tycker jag att det är mysigt (rent sexuellt) när en man som man lever med gillar mina bröst och kan tända på min bara överkropp. Så jag ser inte att jag vill att det ska bli på samma vis som det är med en manlig bar överkropp, jag tycker det är bra som det är. Sen så behöver det inte bli kalabalik om någon ammar ett barn såklart, det ska man ju såklart kunna göra. Och det behöver inte bli kalabalik någon gång när en kvinna visar sina bröst. Fast många gånger så visar ju kvinnor sina bröst, just för att de tycker att det är sexigt så då blir det ändå skillnad jämfört med killar som inte ens tänker den tanken när det tar av sig på överkroppen.

        Reply
        1. DrGoofy februari 11, 2016 at 5:47 e m

          Kloka ord!

          Reply
        2. Andreas februari 12, 2016 at 8:36 f m

          Att män kan gå barbröstade har blivit ett normal. Under 1930 talet var första gången en man var barbröstad på film, det blev ett jävla liv. På den tiden bar även män baddräkt liknande plagg på stranden.

          Reply
        3. Andreas februari 12, 2016 at 8:36 f m

          Att män kan gå barbröstade har blivit ett normal. Under 1930 talet var första gången en man var barbröstad på film, det blev ett jävla liv. På den tiden bar även män baddräkt liknande plagg på stranden.

          Reply
      2. Sandra februari 22, 2016 at 1:20 f m

        Ska tillägga att svenska vita män som ni gärna vill fula ut inte alls ser oss som såna objekt ni alltid tror. Dra inte alla över en kam!

        Reply
    3. Louise februari 9, 2016 at 12:55 e m

      Håller med dig fullständigt! Varför vi får feminism att handla om våra kön när det egentligen handlar om ett jämställt land mellan kvinnor och män!

      Reply
    4. Jonna februari 9, 2016 at 1:42 e m

      För att det inte ens handlar om att ”visa upp sig”. Det handlar om att som kvinna, om man vill, kunna gå barbröstad utan att män dreglar efter en och objektifierar vår kropp.

      Du resonerar uppenbarligen så att om en kvinna visar tuttarna blottar hon sig och tillfredsställer ett behov, men om en man med tydliga C-kupor visar sin brösten… då reagerar du inte, eller hur? Bröst som bröst liksom. Finns män med större än mina och de behöver aldrig skämmas.

      Reply
      1. Ej PK således ond februari 10, 2016 at 4:46 e m

        ”Det handlar om att som kvinna, om man vill, kunna gå barbröstad utan att män dreglar efter en och objektifierar vår kropp.”

        Så vilken tur då att inga kvinnor är attraherade av, ”objektifierar” som du säger, män… 🙂 Heterosexuella män kommer alltid finna kvinnor (eller åtminstone vissa kvinnor) attraktiva, och såklart – vice versa.

        Men lycka till i kampen mot väderkvarn.. jag menar jättarna.

        Reply
        1. em februari 11, 2016 at 6:05 e m

          tänk om man världen inte är svartvit och man inte är antingen sic pk eller opk-pk. det handlar inte om att antingen objektifieras-objektifiera eller vara asexuell-fri fran bedömning. ja, alla tycker andra är attraktiva, vill bli uppskattade-objektifierade eller subjektifierade, objektifiera eller subjektifiera eller mitt i mellan, typ se hela den komplexa människan, beroende pa sammanhang lite till mans. ja, alla vill gärna fa ha möjlighet att definiera sig själva eller definieras utifrån annat än någons högst subjektiva objektifiering eller bedömning eller fördomar om en och inte bli till en ytlig representation av någons sjalvuppfyllande projicering av tillvaron. detta ska inte vara ojämlikt och finnas olika rättigheter gentemot olika grupperingar visavis hur man betraktar någons autonoma persona och vem som har rätt att definiera vad pa vems bekostnad. too much komplexitet for you kanske, sant är livet

          Reply
          1. em februari 11, 2016 at 6:10 e m

            pa ren svenska, det handlar om makt i förhallande till vem som bestämmer vems perspektiv

      2. Claes februari 11, 2016 at 5:10 e m

        Håller med om att kvinnor som vill gå omkring med bar överkropp eller visa sin byst på sociala medier ska absolut göra detta. Samtidigt är väl detta historiskt betingat. För ett flertal år sedan var det väldigt populärt sola/bada topless. Jag, som tonåring, tyckte ju detta var väldigt coolt o häftigt (kanske dreglade lite också), men efter några år så reagerade man knappt. Så att pojkar/män kommer att reagera och, vissa t o m dregla, får kvinnorna nog stå ut med några år innan alla har vant sig.
        So, go ahead ”free the nipple”!

        Reply
    5. Rebecca Lysholm februari 9, 2016 at 4:24 e m

      Män och kvinna är biologiskt sett olika på några få aspekter, men det är viktigt att du håller skillnad på Genus och Kön. Kön är något du föds med, genusen är sedan de könsroller som sätts på dig på grund av ditt kön. Bara för att kvinnor och män är olika betyder det inte att dem ska behandlas olika – som du själv säger? Varför ska då kvinnans kropp få sexualiseras medan mannens inte ska. Allt detta gror i våldtäktskulturen exempelvis – det är acceptabelt att våldta en kvinna just för att hon har bröst – och det ska anses sexuellt? Om en man och en kvinna ska ha samma rättigheter, ja då ska hon få visa sin övrekropp också utan problem. Men när instagram och facebook säger ”nej, du är kvinna så din kropp får inte visas för du är ett sexuelt objekt” blir vi kvinnor förtryckta! Om vi nu ska ha samma rättigheter, ska bilder på kvinnliga bröst vara lika accepterande som manliga, men det är det inte och det är fel.

      Reply
      1. Lol februari 11, 2016 at 12:51 f m

        Det var det dummaste jag läst, ärligt.

        Reply
        1. Andrea februari 13, 2016 at 1:06 f m

          Håller helt med!

          Reply
    6. Maria februari 9, 2016 at 7:47 e m

      Bra skrivet. Alla vet ju att det ger uppmärksamhet med stora bröst. Men ingen bra uppmärksamhet tycker jag. Skulle vilja Paola svarade någon gång men aldrig sett det?? Men som hon skriver att hon inte bryr sej förstår ej detta det blir ingen dialog varför??

      Reply
    7. Nicole februari 9, 2016 at 10:24 e m

      Det handlar om att normalisera kvinnokroppen! När vi ser män nakna bryr vi oss knappt men när kvinnorna klär av sig chockas de flesta. Det är ingen big deal så låt oss visa andra att det är okej att stå naken som kvinna. Varken du eller jag är någon att döma! Du är helt jävla grym paow!!

      Reply
    8. Johan Krüger Haglert februari 11, 2016 at 7:53 f m

      Om inte annat leder ju med erfarenhet av att se olika människokroppar rimligtvis till mer acceptans för den egna kroppen än vad borttagning av vågar på badhus eller någonsin kommer att göra.

      ”Stolt över att vara tjock” vet jag inte om det har förväntad effekt heller. Visst ser man tjocka men om effekten bara blir att man äckligt åt att tjocka visar sina kroppar och inte alls tycker att det är något att vara stolt över så får det ju inte avsedd effekt, och så reagerar iaf jag. Om de däremot var en del av en sammansatt massa av olika kroppar och en del var så så skulle jag ju inte tolka dem som ”jag är stolt över att vara tjock” men däremot se dem som en del av alla kroppar.

      Ser man till sexualiseringen av kroppar i stammarna där folk går i princip helnakna (jag vet inte hur sexualiserad den är där och typ om man går runt och våldtar småbarn där men kanske inte nödvändigtvis?) och hur det fungerar med människorna som inte har sett nakna kroppar förut så hade det rimligtvis kunnat minska översexualiseringen och beteenden med.

      .. om det nu ens är översexualisering och enormt behov / överraskning det handlar om och inte ideologi och tankegångar om hur man skall bete sig. Majoriteten av svenska kvinnor är ju ”kufar” och har man en förebild som själv tog sexslavar och gifte sig med och knullade ett barn så kanske det inte nödvändigtvis handlar om tilldragningskraft utan om förnedrande/skymfande beteende ”mot de otrogna” och kulturell acceptans för att knulla barn.
      Kanske är det en kombination, i att man vet att de muslimska kvinnorna är off-limits men här finns en kvinna som både är acceptabel som byte och dessutom går runt och fläker sig och ser attraktiv ut (dessutom sätter ju kulturen / Islam ansvaret på kvinnan för att hon blev våldtagen och det är ju hon som får skämmas och ta konsekvenserna och straffas för det, så att man våldtog någon annan är ju inte ens ens eget fel utan det är ju kvinnans för att hon syntes och retade penis som helt och hållet tog över.)

      Reply
    9. Tommy februari 11, 2016 at 8:55 f m

      Bra svar!
      För min del får dom gärna visa brösten,mrm intalsera.
      Dom kanske när inre drömmar om att vika ut sig?

      Reply
    10. Anonym februari 11, 2016 at 8:30 e m

      Det ä ju förstoring.

      Reply
    11. Nova februari 11, 2016 at 9:00 e m

      Men det är ju exakt lika dant som att säga på badhuset till killar ”varför går du runt och blottar dig?” Eftersom de bara har badbyxor och ingen överdel. Varför skulle inte tjejer kunna ta av sig tröjan helt normalt?

      Reply
    12. Gry februari 13, 2016 at 1:30 f m

      Du verkar inte förstå allvaret i detta. Vi kvinnor måste få ha en vilja som säger ’jag vill gå barbystad på stranden idag’ utan att en man ska granska mig från ett sexuellt perspektiv. Kvinnokroppen är inte ett objekt, våra bröst ska inte vara sexuella för någon annan om vi inte vill det. Vi är inte olika, killar har bröst, tjejer också, kvinnor har ett könsorgan, män också. Ingen skillnad, men synen på kvinnans kropp är annorlundare.

      Reply
    13. Ingen nasse februari 16, 2016 at 7:46 f m

      Tjejer som har betalat mycket pengar för att få snygga bröst, måste väl få visa upp dom oxå? Annars känns väl pengarna bortkastade? Jag tycker det känns helt okej att kolla på Paow köpta tuttar för de är välgjorda men visst, det är väl lite histionisk personlighetsstörning över det hela.

      Reply
  4. Jo februari 8, 2016 at 10:02 e m

    Amazing, strong, fantastic and most important, true, so true.
    I can agree it might be a time and a place for either of the sexes to drop their shirt but the fact that we women still has to fight for our right to do it is stupid.
    We need more inspirational women like you all around the world.
    Stay strong, keep fighting
    Peace and love

    Reply
  5. Amanda Keyzi februari 8, 2016 at 10:11 e m

    You go girl! Sjukt snygga bröst har du babe!

    Reply
  6. Hakulinen Jonathan februari 8, 2016 at 10:52 e m

    Starkt av dig

    Reply
  7. Lina februari 8, 2016 at 11:39 e m

    Wow så snygga bröst !!!!

    Reply
  8. s februari 9, 2016 at 7:48 f m

    ”Du är bara bäst” e hoenn yyuu :hon ska d stå
    inte mer än bäst?! .. bäst, fest, ultra mest..
    etc..

    ps. dina tuttisar e väll okk o se för du
    e ju tuttlisa-d e liks gjorda för å visas
    upp, de andra-d e inte gjorda för å visas
    upp.. tyvärr.. desvcvärre. dina e tailor made
    deras e lite, som en förebild du e en efterbild
    på en typ, the swan contest eller nått.

    paow e sån som ger andra self confidence .

    d säger d e synd om d som e fula ja
    tyck d e lika synd om d som e snygga

    stackas paow

    Reply
    1. a februari 10, 2016 at 10:11 e m

      Försökte verkligen förstå vad du skrev, men det gick inte. Ett par år till i skolan kanske är på sin plats?

      Reply
    2. Johan Krüger Haglert februari 11, 2016 at 7:58 f m

      90-talet ringde och ville ha SMS och Nokia 3310 tillbaka. Eller något.

      Visst har Paows tuttar finare form men det är ju ingen skönhetstävling och handlar inte om att ha snyggast tuttar eller visa upp snygga tuttar eller .. Råkar de vara fina så för all del.
      För en del som deltar handlar det säkert t.o.m. om att visa upp även andra tuttar.

      Det handlar ju om sexualiseringen av kvinnokroppen och behovet av att dölja den och varför den nödvändigtvis skall ha ett sexuellt budskap och ses som syndig och tabubelagd inte om att visa att man har snyggast tuttar, det finns det andra möjligheter till.

      Reply
  9. ewa februari 9, 2016 at 10:11 f m

    Jag håller med. Du är bäst!!

    Reply
  10. katja februari 9, 2016 at 11:56 f m

    Varför operera bara ett par bröst?
    Du vill vara snygg? Dubbelmoral.

    Reply
    1. Johan Krüger Haglert februari 11, 2016 at 8:09 f m

      Vad menar du?
      Paow är ju snygg i stort. Hänger inte med i tankegångarna.
      Menar du om hon inte såg sig som snygg ifrån första början? Jag har ingen aning om hur hon har sett ut från början eller känt sig och vare sig hon har varit glad eller ledsen eller anledningen till att hon gör som hon gör så är det ju hennes kropp och inte hennes uppgift att vara vare sig mig eller dig tillags.

      Personligen tyckte jag Paows tuttar var finare i första omgången av Paradise Hotel men jag dömmer inte Paow efter hennes tuttar, klart de kanske är en fördel också men det coolaste med Paow är ju att hon faktiskt är sig själv (”det är hon ju inte hon är bara falsk och har postat massa reklam och säger saker för att få uppmärksamhet o.s.v.” kanske någon säger, jag vet inte hur mycket det är med det senare jag är ingen följare, men bara för att hon har postat varor i reklamsyfte på sin blogg om hon har det så gör det inte att allt annat hon är och säger och gör är oväsentligt, Paow har definitivt visat svar på tal och att ha egna åsikter och uttrycka dem och i ett så jävla tillrättalagt, krysstat och förljuget PK-Sverige som vi har av idag där man visst måste förbjuda ALL film för att ett barn råkar få en mardröm (jag har också haft mardrömmar, många gånger, så? Det är väl naturligt att ha mardrömmar, inget bekymmer.)
      Svenskarna och framförallt nysvenskarna skulle istället lära sig att det inte skall vara någon jävla rättighet att inte känna sig kränkt eller ifrågasatt eller att någon säger att man har fel eller vad än det nu må vara. Alla håller inte med, tycker likadant, vill samma sak, är vänner o.s.v.; lär dig leva med det för det är så världen är.
      Helt absurt att folk skall lära sig att om de känner sig lite kränkta så skall man gå runt och gnälla om det och få det man störde sig på borttaget. Triggervarningar före Family guy. Ohnoz, icke-PK drivande våldsamma Family guy kanske kan få någon stackare att störa sig – hemska tanke! Bättre än att förbjuda showen visserligen – ”Kan du inte ta ett skit så här har du en varning – ge fan i att titta då!”, kanske är en bra lösning för att ha kvar yttrandefriheten utan att alla lättkränkta jävlar ballar ur. ”Jag tycker inte alls att jag är dum i huvudet” – nehe, bra, du behöver inte tycka det, tyck att du är briljant då, du är ändå dum i huvudet. Typ.
      Jag har ju själv varit barn och en del av världen där man kanske inte förväntade sig att folk skulle vara elaka och det har ju påverkat mig då men kanske hade det varit bättre att någon sade åt mig att skärpa mig. Eller så säger jag bara såhär för att det inte drabbar mig nu och att det faktiskt är illa, men var drar man gränsen då?
      Sverige klarade av tryckfrihetsförordningen i 250 års tid och Alfons Åberg i 40 men nu är det uppenbarligen alldeles för mycket?

      Reply
  11. Sam februari 9, 2016 at 12:51 e m

    Om du verkligen tycker att ”ett bröst bara är ett bröst” – varför har du opererat om och impanterat gigantiska gelklumpar i dina?! Om de nu är så betydelselösa så borde du ju inte vara så besatt av dem och gör allt för att visa upp dem i TV eller över hela internet? Förklara gärna varför du håller på hetsar om dina och andras bröst överallt om de nu är så alldagliga och intetsägande för dig..

    Reply
    1. izabelle februari 10, 2016 at 9:00 e m

      Vart vill du ens komma med den här kommentaren? Bröst är fortfarande bara ett par bröst även fast man har opererat dom! Hon gjorde det troligen för att hon inte gillade sina gamla. Det handlar om att en kvinna ska kunna visa brösten utan att det görs till en sån stor grej. Att män får visa sig och inte kvinnor.

      Reply
    2. Johan Krüger Haglert februari 11, 2016 at 8:12 f m

      Även om hon skulle sätta en sexuell värdering i dem så kanske hon vill få välja själv när hon använder dem i sexuellt syfte och när det bara är en del av kroppen, eller (mer troligt?) även om hon alltid ser dem som en sexuell del av människokroppen så kanske hon inte tycker att det skall få någon konsekvens och att visa upp den och att sex och kroppsdelar är naturliga och inte skall förbjudas, gömmas och vara tabu för det.

      Fast i slutändan är det ju bara hon och inte jag som vet hur hon tänker och resonerar och det vore ju mycket bättre att hon fick svara för sig själv än att jag rätt meningslöst skall försöka resonera kring det.

      Reply
  12. Bibbi februari 9, 2016 at 1:47 e m

    För att folk i Sverige är tröga och tror att kvinnor och män är samma. Snart kommer flickor döpas till Gustav och pojkar till Lena. Snart kommer det vara diskriminering att ha en manlig och kvinnlig toalett. I Sverige är det fult att vara manlig och kvinnlig. Alla ska vara lika. Synd att inte alla föddes med en snopp och ett par tuttar för då hade allt varit mer jämställt i Sverige.

    Reply
    1. Maria februari 10, 2016 at 1:51 e m

      Bra skrivet i tycker också det gått för långt tex en del tycker klä ej små tjejer i rosa varför inte i tycker rosa är jättefint o gulligt .

      Reply
    2. Johan Krüger Haglert februari 11, 2016 at 8:14 f m

      Just det är väl ett bra exempel på den sexistiska antisexismen och rasistiska antirasismen.
      Ett icke biologiskt sexförknippat synsätt som lägger all fokus på vilket biologiskt sex man tillhör ..
      Alltid samma visa i vänsterpolitiken. Antiidentitetisk identitetspolitik?

      Reply
      1. Kman februari 11, 2016 at 2:17 e m

        Obegripligt.

        Reply
  13. Maria februari 9, 2016 at 7:43 e m

    Du är ganska rolig för tycker du dom inte är så viktiga skulle du inte förstorat dom för fyra pengar. O både kvinnor o män dras till bröst det är en miljardindustri o många väljer att göra dom stora helt frivilligt med andra ord dom betyder mycket för den som betalar dyra pengar för ettbingrepp.

    Reply
  14. Vicky februari 10, 2016 at 11:48 f m

    So true ! Din personlighet verkar vara så härlig Paow! Du är inte som ”dom andra” stora bloggare, å de är ju positivt! 🙂

    Reply
  15. Mack februari 10, 2016 at 12:41 e m

    WOW! Så fin. När får vi se båda? 😉

    Reply
  16. Ej PK således ond februari 10, 2016 at 4:39 e m

    Löjligt. Först – tro fan det sen är skillnad på mäns och kvinnors bröst? Borde inte ens behöva diskuteras.

    Sen har man ju lite svårt att ta detta ”bröst är bara ett par bröst” på allvar när man ser en del av er som promotar det.. flera av er kända (och ”kända”) kvinnor som hängt på detta tillhör ju inte direkt den gruppen kvinnor som har något emot att sexualisera er själva, om man säger så. Du har själv vikt ut dig, varit med i paradise hotel, förstorat dessa ”det-är-bara-ett-par-bröst” som du innehar.

    Inget fel med sådant kanske, men det rimmar illa med sådant här. Kort och gott, jag hade kanske kunnat ta det på minsta allvar (även om jag fortfarande hade sett det som ganska löjligt) om det kom från gudrun schyman eller dylik, nu känns det mest som inget annat än trender man ”ska” hänga på för att vara ”edgy” och PK, samt allmänt se-mig trams.

    Men jaja.. några kanske får sig en show på stan iaf? Alltid finns det något positivt. Se upp för skäggiga barn bara – de har lite svårt med kvinnor utan burka.

    Reply
    1. PK epidemin gör mig illamående februari 11, 2016 at 12:16 f m

      Haha jag älskar dig människa! Ingen aning om hur jag hamnade på denna sidan, men är ypperligt glad att jag valde att läsa kommentarerna efter att ha kollat på hennes bröst.

      Någonstans får man dra en gräns och jag tycker personligen att bröst inte är något större deal, är mer av en ”ass-man” som föredrar en välformad bakdel snarare än en stor hylla.

      Detta känns, precis som du säger, som en trend där folk hoppar på mest för att det skall ge de pluspoäng i PK-handboken.

      Reply
    2. Johan Krüger Haglert februari 11, 2016 at 8:23 f m

      Vari ligger konflikten då?
      Man kanske menar ”bara är ett bröst” även om det så skulle vara sexualiserat.
      Varför skall sex nödvändigtvis vara tabu? Folk kanske vill få visa upp sig, vara stolta över sig och skryta om och dokumentera sitt sexliv med om det vore så.
      Personligen tycker jag väl att det blir lite väl mycket när man påtvingar någon att delta visserligen så jag kan väl hålla med där. Är kanske mest tuttars frekvens i samhället som gör att jag inte reagerar lika mycket på dem som en penis eller rövhål. Å andra sidan talar ju det för att jag hade reagerat mindre om jag såg folks penisar hela tiden också ..

      Paradise Hotel är ju ett spel och mer än att bara fläka ut sig. Alla som deltar i Paradise Hotel har vare sig sex eller visar sig nakna under en säsong.

      Schymans eller DinaMarcas tuttar klarar jag mig utan. Sahlins med. Möjligt att det har annan bakgrund .. Dock är det ju knappast jag som skall bestämma om någon av dem väljer att visa sina tuttar eller inte. Helt ok men inte min typ av tjejer 😀

      Reply
      1. Ej PK således ond februari 11, 2016 at 3:41 e m

        ”Man kanske menar ”bara är ett bröst” även om det så skulle vara sexualiserat.”

        Detta är en motsägelse. Det är ”bara ett par bröst” och inget sexuellt, men det är samtidigt något sexuellt? Man kan inte ha kakan och äta den hela tiden, man får bestämma sig och ta ställning någon gång – även om folk numera verkar allergiska mot det ”i det här jävla landet” 😉

        ”Schymans eller DinaMarcas tuttar klarar jag mig utan. Sahlins med. Möjligt att det har annan bakgrund .. Dock är det ju knappast jag som skall bestämma om någon av dem väljer att visa sina tuttar eller inte. Helt ok men inte min typ av tjejer”

        Bra att du nu erkänner, om än indirekt, att nakna bröst fortfarande handlar om vad som är attraktivt och sexuellt för dig, trots snacket.. som du alltså kan skippa. Paow är snygg, därför vill du gärna se hennes bröst.. ”för att normalisera kvinnokroppen och bidra till kvinnans frigörelse såklart” (osv). Schyman är dock oattraktiv – därför bör hon helst inte visa dom. (det handlar alltså om vad du vill se sexuellt, inte vad de själva vill visa) Du store kvinnokämpe minsann. 😀

        Det hade varit så mycket enklare om alla bara kunde lägga ner det här tramset och erkänna grundläggande saker igen, såsom att heterosexuella av olika kön är attraherade av varandras kroppar (självklart med hänsyn till personliga preferenser) och att de inte bara är ointressant kött (”detta är bara ett bröst”, ”detta är bara ett/en []”, ”ge mig en bit prima ryggbiff tack”) likt man hittar i köttdisken, även om det är vad dom i grunden består av..

        Reply
  17. Lars-Ove Persson februari 10, 2016 at 5:27 e m

    Jag tycker det är fantastiskt vackert!
    En källa till glädje!

    Reply
    1. Norrlänning februari 14, 2016 at 9:17 e m

      Håller med. Gör min dag bättre. Så är det väl med skönhetsupplevelser i stort, vare sig man ser en påfågels prakt, en vacker solnedgång eller ett vackert kvinnobröst.

      Reply
  18. pelle februari 10, 2016 at 6:19 e m

    Dessutom såg det ut på bilden iGP som att du hade fixat dina läppar också.. Då blir det ännu larvigare.

    Reply
  19. Titti februari 10, 2016 at 8:14 e m

    Nu vill du visa upp ditt bröst, varför inte innan debatten drog igång helt spontant?

    Reply
  20. Ma februari 10, 2016 at 10:30 e m

    Kvinnors bröst är sexuella attribut vilket en hel värld vet med urringningar och silikon. Det gäller inte mäns bringa på samma sätt. Bägge köns underliv därimot skulle vi inte tycka vara ok att visa upp hur naturliga de än är. Jag förstår att du kan tänka dig att visa upp ditt vackra bröst. Om du haft små hängbröst som varit dolda till vardags i en vaderad bh hade det möjligen tagit emot lite mer.

    Reply
  21. svenne februari 10, 2016 at 10:42 e m

    Helt klart skitsnygg…..och varför inte….. Bra gjort snygging. Stå. På dig.

    Reply
  22. Helena februari 10, 2016 at 10:56 e m

    Vad är anledningen att vilja visa sina bröstvårtor offentligt? //Helena

    Reply
  23. Julia februari 10, 2016 at 10:56 e m

    Haha.. Snacka om parodi. Är det någon som använder sin kropp för att uttrycka sig sexuellt så är det väl Paow. Varför betalar man för så stora bröst och blottar de i tv, som en nyköpt bil? Uppenbarligen ska man inte vara nöjd med vad naturen har gett utan man ska anpassa sig för att behaga mannen. Vilket skämt!!

    Reply
  24. Embla februari 11, 2016 at 4:43 f m

    Det är inte samhällsklimat att visa kroppsdelar än mindre kvinnobröst… Vi är invaderade av hundratusentals sexuellt frustrerade primitiva människoarter typ araber, nordafrikaner, afghaner, kurder, somalier med gemensam nämnare den kvinnoförtryckande ideologin islam som medför att sommaren 2016 kommer bli våldtäkts- och sexmordssommaren… För att inte ge bestarna uppmuntran borde man avstå från publika spektakel. Rädda svenskor undan våldtäktsmännen! Det börjar bli tufft nog som det är…

    Reply
    1. TH februari 13, 2016 at 12:38 e m

      Jag tycker synd om dig!

      Reply
  25. Felicia.S februari 11, 2016 at 4:57 f m

    Du är en förebild. En tjej med skinn på näsan som dessutom vågar stå för sina åsikter, vilket inte många gör i detta land idag.
    Vi måste våga stå upp för vårat kön idag utan rädsla för att bli kallade för rasist hit och dit bara för att man uttrycker sin oro för vad som hänt i vårat land idag. Rör mig inte längre på de platser man kunde göra för fem år sedan.
    Undra hur det blir i sommar då man kommer vilja gå ännu mera lättklädd? Jag vill inte bli tvingad att skyla mig bara för att det ska passa en ny grupp människor som bara ökar och ökar i mitt område.

    Ps. Väldigt fin bild och fina bröstvårtor =)

    Reply
  26. Per februari 11, 2016 at 7:12 f m

    Ni kvinnor skall vara stolta över att ni har något som män inte har, nämligen möjlighet att amma. Ni har en möjlighet att ge närhet ,kärlek och framför allt liv till ett litet barn.
    Tycker sedan att det är allas rätt att bestämma över sin egen kropp.
    Om det nu är helt ok att killar sliter av sig tröjan påen konsert eller en fotbollsmatch så skall väl inte det vara någon skillnad om en kvinna gör det.
    Det kommer säkert att vara någon som tittar men det är nog mer för att det är så ovanligt
    Däremot tycker jag inte att det är ok att man går in affärer och shoppar halvt avklädd varken som man eller kvinna
    Synd att sådana här kampanjer behövs 2016 men tydligen så gör de det.
    Bye the way de vackraste bröst jag sett är min frus och de har gett liv och kärlek till mina tre barn.

    Reply
  27. Obalan februari 11, 2016 at 1:48 e m

    Gillar själv naturliga bröst mer. Oavsett om dom är stora eller små. Plast är bara så…. plast.

    Reply
  28. Arne februari 11, 2016 at 3:06 e m

    Hora jävla fittluder

    Reply
  29. Tobbe februari 11, 2016 at 4:23 e m

    Hela du är så underbart snygg!
    Allt från ben, till mage, till bröst, till ansikte!
    Keep rocking girl!

    Reply
  30. PES februari 11, 2016 at 4:30 e m

    Enda sättet att komma runt det här problemet är att Vi accepterar det Vi är, nämligen kvinnor och män, Vi ÄR olika, kommer för alltid att vara olika oavsett hur mycket man inför hittepåord osv.
    Sedan är det så att Vi män (iallafall dom allra flesta) imponeras och attraheras av bröst, det är ett ”vapen” kvinnor har som Vi män aldrig kommer att ha.

    Nä, jag vill att det skall kunna accepteras att om alla kvinnor vill gå med nakna överkroppar så som Vi män kan göra, ja då ska Ni kunna göra det utan att bli taffsade på, men tro mig, det kommer att ta en stund innan acceptansen kommer men det gör den, frågan är om Ni kvinnor verkligen vill ta den kampen? Ja Ni har mitt stöd *tummen upp*

    Reply
  31. Jörgen februari 11, 2016 at 4:35 e m

    Jag tycker att alla måste få göra sina egna val och vi ägnar för mycket tid åt att tycka saker om andras liv. Jag kan köpa argumenten för rätten att kvinnor ska kunna visa sina bröst på samma villkor för mannen.

    Är helt med på att era bröst inte finns till för att behaga män sexuellt. Men vad som är inlärt sexuellt laddat är inget som bara kan slås av med en off-knapp. Om jag ser en kvinna som är barbröstad så anstränger jag mig för att inte titta och göra kvinnan obekväm. Med resultatet att jag blir obekväm.

    Visst, kvinnor ska inte behöva ta ansvar för min reaktion men det är inte så enkelt att alla kvinnor visar brösten och alla män bestämmer sig för att det är helt oladdat sexuellt och är helt bekväm med det.

    Kanske vi män borde börja skyla våra bröst istället? Fram med Kramers manliga BH.

    Reply
  32. si februari 11, 2016 at 4:39 e m

    Snygga stora bröst!! puss <3

    Reply
  33. Jonar februari 11, 2016 at 4:58 e m

    Du har väldigt vackra och heta bröst 😊

    Reply
  34. Helst anonym februari 11, 2016 at 5:18 e m

    Bara jag som uppmärksammade ”femen”-bilden? Inte stirrade jag på hennes tuttar, hennes skärsår på armen tog allt mitt fokus :/

    Reply
  35. arne februari 11, 2016 at 5:47 e m

    Bara snyggt,, inte stötande,, so what

    Reply
  36. Christopher februari 11, 2016 at 6:28 e m

    Detta kanske är så hon känner, men det är även ett PR-trick. Och ni som säger att vi MÄN säger olika saker hela tiden om vad kvinnor får och inte får göra, jag har väldigt svårt att komma ihåg att jag någonsin sagt dem saker ni säger att VI säger? När ska ni lära er att inte dra alla över en kam? Sluta svartmåla alla män. Stop the hating

    Reply
  37. SaltTjack februari 11, 2016 at 8:36 e m

    haha så jävla snygg

    Reply
  38. Maskinist februari 12, 2016 at 8:25 f m

    Feminister är märkliga.

    Reply
  39. Annette februari 12, 2016 at 9:04 f m

    Har ALLTID sagt att det är upp till var och en om man vill visa sin kropp 🙂 🙂 Och det får folk acceptera.

    ———> http://nouw.com/Nettan

    P;S Du har fina bröst med såå jag hade gjort likadant

    Reply
  40. Hej februari 13, 2016 at 4:24 e m

    Kan inte tjejer hålla sina bröst till sina pojkvänner? Varför sukta efter att visa brösten publikt bara för att killar tar bilder utan tröja? När killar gör det handlar det alltid om bröst då ^^? Eller visar vi t.ex. Magrutor? Men men ni gör som ni vill.

    Reply
  41. omar februari 13, 2016 at 5:21 e m

    Tack för kampen.
    Denna kamp är livsviktig.

    Fan va bra du är. Mer fokus på detta.

    Som sagt LIVSVIKTIG KAMP SYSTRAR.

    Reply
  42. Norrlänning februari 14, 2016 at 9:11 e m

    Tack för denna oerhört sensuella bild. Uppskattas oerhört av en gubbe på 54 år. Du har faktiskt gjort min dag bättre. Kan väl aldrig vara fel?

    Reply
  43. s februari 16, 2016 at 6:53 f m

    AVSIKTEN E NOG ALLT
    din e å raise
    errections
    drs e å raise
    avareness
    du kunde väll.. rase
    elections, instead.??! JA
    RSÖTAR inte för allt e smuts–
    men hade du vatt fi parti ledare skulle
    ja inte se politik som fi utan som vänner!!.**
    paow for prexxie, ell iaf som en fi parti leadah!! YE-YE

    Reply
  44. Josefine oktober 6, 2016 at 8:02 e m

    Umm… sen när är det okej för killar att gå utan tröja? Vad fan håller människor på med nu förtiden. Ni missuppfattar feminism och gör det till något puckat. Det är inte okej för någon att gå näck. Lika skabbigt om en kille gör det som en kvinna.

    Reply

Leave A Comment

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *