”HUNDMISSHANDLAREN”

Ja, ingen har väl missat den tyska killen som lägger upp en video där han slår till sin hund som har kissat inne.

Folk skriver att han borde dödas o.s.v., men det tycker inte jag. Det han gjorde var grymt fel och lite sajkovarning att sedan posta det på Facebook. Han borde bli av med hunden och få ett straff på att han aldrig får ha djur igen och på sin höjd dagsböter. Men HAN förtjänar inte att dö.

Jag vet MÅNGA och har sett många som trycker till sina hundar då dom gör fel. Jag själv är uppvuxen med en Akita, som är väldigt speciella och rätt aggressiva, han bet sönder bilen, kissade inne, bet folk. Och visst slog aldrig någon han, men han vägde ca 60 kg så min pappa var tvungen att lägga sig på honom när han högg efter när han blev tillsagd (när han var i trotsåldern). Och jag kan då säga att han var knappt ett år när vi fick honom och det var då han var jobbig.

Jag kommer själv ihåg när jag uppfostrade en rottweiler som kom i tonåren. Att man var tvungen att visa vem som bestämmer. Att man var tvungen att nypa till han i örat eller hålla ner honom i nackskinnet. Vilket blev betydligt svårare när han blev äldre och försökte visa vem som bestämde igen, och då blev Rolex (som han heter då) aggressiv och bet min pappas frus pappa. Men han fick pli på honom senare och när han blev äldre så lugnade han ner sig när han fattade vem som bestämde.

Det är också därför jag inte vill ha en hund. För att jag känner mig så himla dum och gillar inte att höja rösten mot djur. Och jag skulle själv aldrig kunna ta hand om en hund själv då jag är på tok för snäll. När man har hundar så MÅSTE man vara hård och visa vem som bestämmer. Jag har ett till exempel, Jeppe hade hund när vi träffades i början. Som var väldigt jobbig. Och han var tvungen att säga till hunden på skarpen och jag klagade på att han var dum mot hunden. Men han sa efter att han lämnade hunden till sin mamma och åkte till Paradise så hade inte hans mamma lika bra pli på huden som han hade då den, hoppade o.s.v. Inte att den var aggressiv eller något.

Och jag vet inte om jag är dum i huvudet, men jag ser inte det som någon skillnad. Hunden hade faktiskt gjort fel, och förmodligen mer än en gång. Han blev arg och sa ifrån ordentligt.

Nu eftersom att jag inte är någon hundmänniska kanske jag tar det så lätt, men jag har sett MYCKET värre djurplågeri på internet och i Sverige. Människor som slår sina djur för nöjes skull, eller stoppar smällar i djuren med avsikt för att döda dom. Dom borde dö.

10171912_786013451410603_846195724_n

(Visited 543 times, 1 visits today)

144 Comments

  1. Anna april 4, 2014 at 7:42 e m

    Fast det han gör är ju inte att ge en hunden en tillsägelse utan han slår ju hänsynslöst, en liten valp som inte är många månader och ja valpar kissar inne! det vet alla och är man inte okej med det så ska man inte skaffa hund! sen när en hund kissar inne ska man ta ut den direkt och visa den vart den ska kissa, alltså ute. och gå ut med den ofta så att det inte händer! Tycker han beter sig fruktansvärt och man ser verkligen skräcken i den lilla valpens ögon ;( nej fyy! finns inget försvar mot människans beteende i detta fall.

    Reply
  2. Desirée april 4, 2014 at 8:01 e m

    Men alltså om hunden pissar inomhus är det ju ett tecken på att han inte har varit ute och rastat den? Tror inte den gjorde det för att jävlas direkt men tro fan att den pissar på golvet om den inte får gå ut….sen tror jag inte hunden lär sig av att han slår den, i alla fall inte för en sådan sak! Hade varit en sak om den bitit honom eller något sådant!

    Men nä man ska inte säga att han ska dö men han ska inte slå sin hund på det sättet han gjorde för att den pissat inomhus! Det är något som han själv orsakat!

    Reply
  3. jenny april 4, 2014 at 8:15 e m

    Det är som att du kunde läsa mina tankar.. Folk är sjukt hajpade över denna ”filmen” det är överdrivet att folk ska misshandla honom brutalt för att han ger hunden lite lavetter.. Det är något som inte står rätt till men lämna honom till polisen..

    Han är sjuk, men folk som säger att man kan mörda en annan människa OAVSETT vad denne har gjort är sjukare..

    Människor ska MÖRDA människor hit och dit.. Jävla hycklare säger jag bara.. alla ska försöka visa sig som någon duktig människa och överdriver allt.. DETTA MED TIGGARE.. Innan någon hoppade på dem så störde sig MÅNGA på dem.. efter att några idioter hoppade på dem, nej men då är det plötsligt synd om dem.. WTF!! DET var synd om dem långt innan, hade de haft ett val hade dem fan inte suttit på gatan och tiggt.. Fattar ni väl.. OHHH blir så arg..

    Reply
    1. Sanna april 5, 2014 at 10:32 f m

      För att han ger hunden lite lavetter? Är du störd eller? Killen som gjorde det kon lindrigt undan med tanke på vad han gjorde. Idiot!

      Reply
    2. Nicole april 8, 2014 at 4:09 e m

      Du borde få ”lite lavetter”. Blir mörkrädd av sådana som du.

      Reply
  4. Nina april 4, 2014 at 8:20 e m

    Håller med även om det är helt sjukt, men våld löser inte våld!

    Reply
  5. J april 4, 2014 at 8:28 e m

    Tyvärr sjönk du lite i mina ögon det här handlar inte om en korrigering hunden har kissat inne och han slår hunden flertalet gånger, självklart finns det värre saker men det här inte rätt någonstans. Att slå hunden så där visar inte vem som bestämmer han skrämmer den och gör den rädd för honom. Han kunde blivit arg och höjt rösten inte mer än så.

    Reply
  6. Elin april 4, 2014 at 8:33 e m

    Undrar just om du hade haft samma inställning om djuret varit en katt istället för en hund?

    Reply
  7. Paulina april 4, 2014 at 8:45 e m

    Men att hunden kissar inne är inte att göra fel :S hunden var väl antagligen kissnödig. Och en hund som kissar inne ska absolut inte bli tillsagd utan den hunden ska ut, utomhus och bli visad vart det är okej att kissa. Har inte sett den videon Och skulle aldrig vilja se en sådan video för det gör mig vansinnig. Folk som inte vet hur man hanterar eller uppfostrar en hund eller ett djur överhuvudtaget ska inte ha djur.

    Reply
  8. Maja april 4, 2014 at 8:59 e m

    Det är stor skillnad på att säga till sin hund, och på att hålla upp den i nackskinnet och slå den!

    Reply
  9. Irma april 4, 2014 at 9:06 e m

    En hund som kissar inne är oftast för att de behöver kissa inte för att de känner för det. Då är det ägarens fel som inte tagit ut hunden . Hundar kissar inte för att jävlas och man straffar dom med att säga till på skarpen, iINTE MED SLAG!

    Reply
  10. mimmi april 4, 2014 at 9:08 e m

    Hoppas du säger det här för att provisera. det värst jag läst från dig.

    Reply
  11. Cornelia april 4, 2014 at 9:09 e m

    Man ska aldrig slå eller säga till en hund för att den kissar, bajsar eller kräks inomhus. Det är något ägaren ska se till att dom kommer ut och gör. Men om hunden hoppar, nafsar osv så kan man lätt ”nafsa” tillbaka med handen eller slå lite lätt eftersom det bara är ett tecken på ledarskap. Hunden är precis lika glad efter man har sagt till den. I en flock av hundar kan ledarhunden bli sur utan anledning och hoppa på en av lägre rang bara för att visa vem som bestämmer. Hundar ser inte på det som vi gör för dom är det bara ledarskap.

    Reply
  12. melinda april 4, 2014 at 9:12 e m

    Usch för såna människor som honom. Dessutom ska man ALDRIG skälla på en hund som kissar inne, det finns alltid en anledning bakom det som oftast orsakas av ägaren.

    Reply
  13. Krattan april 4, 2014 at 9:19 e m

    Det är ju en sak att misshandla en hund och en annan sak att vara bestämd!!!

    Reply
  14. Malin april 4, 2014 at 9:32 e m

    Hej,

    Det finns andra alternativ än att vara hårdhänt använda ’elaka’ medel att uppfostra en hund. Till exempel så kan man använda positiv inlärning som handlar om att man betingar det man vill tt hunden ska göra, till exempel med godis. Metoden kommer från Pavlovs hundar. Detta funkar på alla hundar. Så att den metoden som du nämner bör inte användas på hundar då ända anledningen till att hunden lyder är på grund av rädsla.

    Reply
  15. S april 4, 2014 at 9:34 e m

    Har man en så pass aggressiv hund så man måste slå den har man börjat fel sen dom är små. Den där hunden, KISSADE inne. Vem vet, den där killen kanske inte går ut med sin hund? Vad skulle hunden gjort istället då? Försöka hålla det inne? Tyvärr så vet ingen hur det låg till, men inget hunden gjort kan ha förtjänat det där. Dessutom när han filmade det, så visar ju det att han tyckte om att göra det och han hyschar inte om det. Han borde inte dö, han borde bli misshandlad när han läkt igen, sen borde det hända kontinuerligt livet ut. För så behandlar han hunden, så ska han bli behandlad tillbaka.
    Tack för mig, är en extrem djurvän!

    Reply
  16. Teresa april 4, 2014 at 9:45 e m

    Så du menar att hunden ska ha smällar för att VI människor har bestämt att VI ska tämja ett från början vilt djur till något den inte är? Det ligger inte i något djurs natur att en annan art som du så fint säger ska ”få pli” på en.

    Lika korkat som barnmisshandel. ALLA djurplågare (djurplågeri: allt som innefattar att medvetet skada/skrämma djuret) ska dö.

    Reply
  17. Elin april 4, 2014 at 9:52 e m

    Oj vad läskigt det faktiskt är att folk tror som du tror om våra underbara hundar!? Fruktansvärt. 🙁 Oavsett ras så behöver INGEN hund att man ”säger ifrån ordentligt”. En trygg och en bra ledare behövs! Och mycket kärlek! Men absolut inte att man tar i? Speciellt inte när man kanske har en lite ”tuffare” ras, det är inte det hunden behöver. :/ Jag mår så dåligt av att läsa en sån här text! Snälla! Ni som läser Paows inlägg, hon har inte rätt för fem öre! Ledsamt att se! Du tappade mig rejält nu Paulina! Fy!

    Reply
  18. H april 4, 2014 at 9:58 e m

    Det finns ju sätt att få pli på sin hund UTAN att använda våld. Skaffa inte hund om man inte vet hur man ska uppfostra den! Gå kurser, läs på, få hjälp, men slår man något som väger en tredjedel av sin egen vikt handlar det fan endast om att man tycker om att få ut sina aggressioner mot något som inte kan försvara sig själv. Kan man inte hantera en hund ska man inte ha en hund.

    Reply
  19. Emma april 4, 2014 at 10:01 e m

    Du e ju så blåst så klockorna stannar. ALLA som misshandlar djur förtjänar att dö , djur har absolut ingenting att säga till om what so ever. Dom är oskyldiga varelser och den som lägger handen på djur är inte mänskliga. Skulle inte tvekat en sekund på att skjuta fanskapet på plats !

    Reply
  20. Lisa april 4, 2014 at 10:10 e m

    Du har gjort många mindre intelligenta uttalande genom åren men det här tar ändå priset. Det är uppenbart att du vet mycket lite om hundar om du tror att enda sättet att få en hälsosam och välfungerande hund är genom att vara hård och trycka ner den. Hundar lär sig inte genom straff utan genom beröm och genom att få chansen att göra rätt, att då exempelvis slå en hund efter att den har kissat inne är nog något av det mest korkade man kan göra dels eftersom att hunden inte kommer att koppla att det är fel att kissa inne när ”bestraffningen” (rättare sagt misshandeln) kommer efteråt och dels eftersom hundar, som sagt, inte lär sig av straff. Det enda du kommer få är en osäker individ som i vissa fall utvecklar just aggressivitet pga den osäkerhet du har skapat hos denne.
    Att du sen säger att Akita är en väldigt aggressiv ras visar också att du verkligen inte har någon som helst aning. Alla levande varelser kan bli aggressiva. En Akita blir bara aggressiv om dess människa inte har en aning om hur man uppfostrar en Akita, detsamma med Rottweiler. Behöver man lägga sig på sin hund för att hunden inte ska bita någon annan då har man inte i närheten av en hund att göra. Det är enorm skillnad på att vara konsekvent och att slå, nypa, använda en alfarullning eller liknande för att få en sund och välfungerande individ.
    Utöver det visar du på stor brist på empati och förståelse när du skriver att det är acceptabelt att misshandla en levande, tänkande och kännande varelse för att den inte blivit rumsren, något som är hundägarens uppgift att se till. Det är absurt och läskigt att du uttalar dig på det sättet, men samtidigt så är jag inte förvånad eftersom du ju också anser att det är okej att lämna sin katt ett par nätter utan att det gör något och att katten kan leva ensam i lägenheten så länge någon kommer och matar till och från.
    Det är aldrig någonsin okej att misshandla, utnyttja eller döda en annan levande varelse, aldrig, det är bara du totalt saknar all form av empati.

    Reply
    1. Anna april 5, 2014 at 3:27 e m

      Word!

      Reply
  21. Sofie april 4, 2014 at 10:14 e m

    Beror ju på vilken hund du har också. Kamphundar är framavlade för att skada, andra raser är inte det och de flesta av dem skulle inte skada en fluga. Har haft hund hela mitt liv, fina och lättdisciplinerade hundar som underlättat livet med sina fina personlighet, annat än vad man kan säga om katter som bara sitter/ ligger.

    Reply
    1. Paulina april 5, 2014 at 9:10 f m

      Så trött på ordet ”kamphund”. Det än ingen ras.

      Reply
    2. vafan april 6, 2014 at 2:41 f m

      Märks inte att du haft hund hela ditt liv när du tycker att ”kamphundar” är ett undantag och ”avlade för att skada”. Det är folk med sån okunskap som du som skapar och sprider fördomar om våra fina ”kamphundar”?!?!? Dom har rasnamn! Idiot

      Reply
    3. Emma april 6, 2014 at 2:25 e m

      Amstaff är från början avlad för jakt, så de är i grunden inte avlade för kamp. Men eftersom det är en stark ras, liksom engstaff och pitbull, mm, så sågs de som ideala att kampa med och på. Individer avlade med rätt mentalitet ger stabila valpar. Av alla de staff- och bullhundar jag haft så är det ingen som visat några tecken på aggressivitet alls. De ligger hellre i knät och gosar med en än att spöa på andra hundar. Så där har du fel med att de är avlade för kamp.
      Vilken hund som helst kan ses som kamphund. Det är inte grupp, såsom vall- och herdehundar, spets- och urhundar mm. Idag är de en utpräglad sällskapshund som gör sig väldigt bra i bl. a. Agility, rallylydnad, bruks, viltspår etc.

      Reply
    4. Mia april 6, 2014 at 5:02 e m

      Är du rolig eller? Kamphundar är avlade att inte vara aggressiva mot människor. Vilken ras som helst kan göras till en ”kamphund” om man missköter eller rent ut sagt tränar dom till det. Såna som du behöver ju läsa på innan du öppnar truten.

      Reply
    5. Kelly april 6, 2014 at 9:09 e m

      Din kommentar är fan lika korkad so.m Paulinas. Yttra dig inte om ”kamphundar” om du inte vet något. Vi har nog med fördomar ci ska försöka göra oss av med pågrund av idioter som dig

      Reply
  22. Maja april 4, 2014 at 10:26 e m

    Tyvärr så håller jag inte med dig paow. Du är en kattmänniska och därför känner du inte på samma sätt som hundmänniskor gör. Du blev ju precis lika arg när denna psykopaten i sverige flådde katter o satte upp de på pinnar. Du blev precis lika rasande. Men för att komma till saken, man skall oavsett vad inte göra så mot djur. Sådana männislor bör inte finnas. När man köper en hund vet man vad man gett sig in på, precis som när man föder ett barn. Man har ett jävla ansvar och inte skall man misshandla barnet för att det gör fel! Det är ens eget ansvar att se till att hunden/ barnet beter sig och uppför sig grnom att uppfostra det på rätt sätt.

    Reply
    1. Kelly april 6, 2014 at 9:14 e m

      Spela roll roll om man är hund eller katt människa. Har man lite vett innanför pannbenet så tycker man detta är fruktansvärt och absolut inte okej….

      Reply
  23. Angelica april 4, 2014 at 10:38 e m

    Jag hoppad du skämtar!!! Hur i helvete kan du försvara det idiotfan håller på med?! Okej att en hund ska ha tillsägelse när den gör fel men den ska fan INTE bli misshandlat!!!! Och en hund som kissar inne är en hund som inte fått lära sig bli rumsren eller är nervös och om den där starkars hunden är nervös är inte så konstigt med en idiot till ägare. Du som är en kattmänniska skulle du sitta och skriva samma sak om det var ett jävla svin som satt och höll en försvarslös liten katt i nackskinnet och slog den allt vad den hade?! För att katten kanske kissat utanför lådan?! Skulle inte tro det va!! Han förtjänar kanske inte och dö för det vore lindrigt han förtjänar att bli misshandlad på samma sätt som han plågade den lilla hunden sen bli inlåst och bortglömd!!! Usch hoppas du vaknar upp snart och inser vad du jag suttit och försvarat!!

    Reply
  24. Mad april 4, 2014 at 10:41 e m

    Öh.. att slå en hund som kissar inne är väl knappast bara en skitgrej som bör straffas med ”böter på sin höjd”? Dessutom är det inte ens hans sönderslagna ansikte på bilden.
    Hur friskt är det att posta en video där man slår ett djur? Då vill man ju bara få folk att tycka att man är cool samt på nåt sätt vill roa folk.

    Djurplågeri är att utsätta djur för lidande, att slå och använda våld ÄR plågeri, oavsett om det är emot människor eller djur.
    Jag har fan uppfostrat både kaniner, hundar, katter och hästar, jag har då aldrig behövt ta till våld. Behöver man det är man en jävla mes. Djur kommunicerar med kroppsspråk och det är det enda man behöver. OM man ens vet hur djur funkar, vilket majoriteten av världens befolkning är för dumma för.

    Det är som att slå sin unge för att den råkade kissa på sig. Ska det räcka med lite böter då? Vuxna jävla människor som inte kan bete sig som mogna individer äcklar mig.
    Jag hoppas han dör eller får utstå samma sak, han postade uppenbarligen videon för sitt äckliga nöje.

    Jag har själv bevittnat djurplågeri och har både anmält det samt blivit fullständigt galen och hoppat på personer. Skulle göra det även om det gällde en människa, ingen har rätten att misshandla en annan varelse, om det inte handlar om självförsvar (vilket det ytterst sällan gör).

    Ursäkta inte såna patrask till människor, de förtjänar inte ens att andas.

    Reply
  25. Helen april 4, 2014 at 10:54 e m

    Han misshandlade väll hunden för nått hans tjej gjort? Det är iaf det som står på FB där videon cirkulerat.

    Reply
  26. Jennie april 4, 2014 at 10:55 e m

    Och nu förlorade nu ditt största fan…

    Reply
  27. Beatrice april 4, 2014 at 10:59 e m

    Vidriga jävla IQbefriade människa! Det här inlägget bevisar bara hur otrotroligt lite du vet om djur, och hur otroligt hjärtlös du faktiskt är. Spyr på såna som dig, du är lika illa som aset som gjorde det! Du är smuts!

    Reply
  28. my april 4, 2014 at 11:15 e m

    Om de skulle vara en katt, hade du bara..
    ”han ska dööö!”

    Reply
  29. Moa april 4, 2014 at 11:16 e m

    Du är ju fan dum på riktigt.

    Reply
  30. Sofie april 4, 2014 at 11:21 e m

    Att uppfostra en hund handlar inte om våld!! Det handlar om att ha en ömsesidig respekt och tillit.
    Visst, man måste vara en ledare över sin hund och visa vem det är som bestämmer, det handlar om att vara konsekvent och tydlig, inte om att utdela våld hux flux!
    Jag vet då jag har haft många hundar, hundraser med svåra psyken och olika bakgrund.

    Sen att ”läxa upp” en hund i efterhand efter att den har gjort någonting lär den sig INGENTING utav. Den förstår inte vad det är den har gjort fel då den inte kan koppla ihop händelserna….
    Man måste korrigera hunden direkt i samband med händelsen för att den ska kunna lära sig!

    Sen är den mängden våld som den här kilen utdelar till sin stackars hund helt jävla oacceptabelt!!!! Det var så otroligt onödigt, jag förstår inte varför man ska slå sin hund tills den gnyr utav smärta för att den har kissat inomhus.
    Det handlar om hjärtlöst våld och okunskap vilket gör mig så himla arg och ledsen!

    Reply
  31. kfknbry april 4, 2014 at 11:21 e m

    man kan uppfostra hunden utan att behöva säga till på skarpen och verkligen visa vem som bestämmer,men det är väldigt svårt och många tar den ”lätta” lösningen och visar vem som bestämmer typ.
    Jag är absolut inget proffs men min syster har alltid jobbat med stora problem hundar som hon får pli på på ett lungt sätt utan att måste ta i.
    Allt jag har o säga vet inte hur människor o djur ska straffas

    Reply
  32. Elin april 4, 2014 at 11:31 e m

    O där sjönk du i mina ögon!
    Självklart ska man säga åt sin hund när hen har kissat inne. Men man ska då fan inte slå hunden och vara för aggressiv. Det finns en gräns.
    Även fast man har sätt värre så betyder inte det att det här helt plötligt är ”okej”

    Reply
  33. Sof april 4, 2014 at 11:33 e m

    Såg precis den filmen och kan säga att jag började gråta direkt när han slog första slaget. Det han gör är djurmisshandel.. och det är så sjukt fel av honom att slå en hund så många gånger bara för den kissade inne. Hunden ser ut att inte vara så gammal och då kissar dom inne, antagligen så har inte uppfostrat den rätt genom att gå ut varje gång den har sovit eller ätit då den oftast måste göra sina behov. Blir så sjukt förbannad när jag ser sånt här.. och man kan säga ifrån UTAN att slå en, man ska ALDRIG slå djur så!

    Blev lite upprörd över de du skrev ”Ser ingen skillnad” hur kan du INTE göra de? att slå ett djur sådär över att hunden kissade inne? hunden bet inte, han gjorde inget som kunde skada han eller någon annan.. :s Såna som honom borde aldrig mer få ha hund!!! fyfan för såna.

    Reply
  34. sb april 4, 2014 at 11:38 e m

    Ah men nu är du ju en riktig idiot. Man slår INTE EN HUND SOM KISSAT INNE!!!!!!! Man behöver Inte vara hårdhänt, oavsett storlek, när det gäller att få en hund rumsren!

    Reply
  35. Sara april 4, 2014 at 11:41 e m

    Haha alltså har du ens någon aning om vad du sitter och skriver? Förlåt, MEN detta var korkat skrivet. Du tycker alltså med andra ord att hunden ska få dessa smällar pga av att den kissat!? Självklart ska man vara hård, men gränser finns. Låter ju som att du tycker att detta beteende är okej! Tänk att din katt är hunden istället. Då hade nog inlägget sett annorlunda ut. Skippa sådana inlägg i framtiden är du snäll. Och applåder till din ointelligens.

    Reply
  36. Sandy april 4, 2014 at 11:53 e m

    Man kan inte hålla på jämföra saker med meningen ”det finns värre”. Säg det till hunden? ”Det finns värre saker din husse kan göra mot dig”. Säg det till ett barn som blir misshandlad? ”Det finns barn som svälter”.

    Jag klarade inte se mer än 8 sek av videon. Men det jag såg så var det ju inget snack om att lära hunden, säga ifrån eller ha pli på den. Det var upprepade slag mot nosen. Det var våld. Det handlade inte om att lära hunden, utan att hämnas.

    Ang Akita så finns förstår jag givetvis att man inte ska dalta! Man ska säga till på skarpen, absolut. Men att hålla hårt i hunden/lägga sig över den när den gör något fel, och sedan bara chilla efter en timme när problemet är över, kommer hunden ju för tusan inte lära den sig något på. Om man märker att man har problem med sin hund så SÄTTER MAN SIG NER, funderar, googlar, lär sig hur man ska lära sin hund, det är ett GEMENSAMT ansvar man har till sin hund att ge den en bra uppfostran. Man straffar inte hunden under några minuter för sedan tro att den lär sig.

    svar: han högg efter husse när han sa till honom. Så jo han behövde sägas till.

    Reply
    1. Charlotte april 5, 2014 at 10:49 e m

      Varför tror du han högg mot sin husse när han sa till då? För att han förmodligen blivit så otryggt och hårt uppfostrad att han istället för respekt kände rädsla för honom. Hundar som uppfostras fel blir aggressiva med tiden. Allt sådant betende är endast ägarens fel.

      svar; Vi fick hunden när han var ett år. Så jag vet inte vad förra ägaren hade gjort.

      Reply
  37. Tessan april 4, 2014 at 11:55 e m

    För din och andras vetskap så kan man uppfostra djur på många olika sätt. Tex så finns en metod där du ALDRIG behöver ens nämna ordet Nej eller höja rösten/skrika/slå hunden. En lydig hund är en lycklig hund, men hunden är inte lydig för att den är underkastad dens husse eller matte. Du ska självklart visa vem det är som bestämmer genom att vara den högsta i rangen, men du ska ALDRIG uppfostra en hund genom att slå den så att den blir rädd för dig. Jag håller med dig om att det finns andra sorters djurplågeri som också är väldigt tragiska, men detta SKA inte få förekomma. Jag tycker de som misshandlade honom gjorde helt rätt, förhoppningsvis förstår han nu hur hunden känner sig.

    Reply
  38. vafan april 4, 2014 at 11:57 e m

    Uttala dig för fan inte om saker du intevet ett skit om… finns inga raser som ÄR aggressiva, och man behöver aldrig lägga en hand på en hund i uppfostringssyfte om man kan någonting om uppfostran alls. Snälla skriv aldrig nånsin ett inlägg om hundar igen du sprider ju massa bisarr skit som utövades för längesen när folk inte visste bättre

    Reply
  39. malin april 5, 2014 at 12:06 f m

    Oftast tycker jag du verkar ganska vettig, men nu sjönk du rejält i mina ögon. De e skillnad på att säga till och rätta till och ren misshandel. Vad den här killen höll på med var rent utlopp för sin egen frustration och att du ens håller med…nä jag vet inte. Du e ju dum som få, oavsett om du gör det för att locka läsare eller om det faktiskt är din egen åsikt. Tänk om någon klått upp dig på samma sätt varje gång du faktiskt gjort fel…ajaj

    Reply
  40. Amanda april 5, 2014 at 12:09 f m

    Men hur fan kan man bli arg på en hund som kissar inne? Om man inte går ut med dem så kommer de kissa inne. Det finns de som går ut men hunden Max 2 ggr/dag och då är det självklart att den kommer kissa inne. De kan ju inte gärna fgå ut själva liksom

    Reply
  41. Bebi april 5, 2014 at 12:16 f m

    Killen behöver väl inte dö, men det är inte bra att han ger sig på dem som är mindre än honom och inte förstår bättre.

    Hans hund gör något han inte är nöjd med, men precis som i människorvärlden så är det varken hundens eller barnets fel. Det är uppfostrarens fel. Det är uppfostraren som ska med TÅLAMOD visa för djuret/barnet hur man ska göra. Det är det ansvaret han tar emot när han skaffar denna, och om nu djuret/barnet gör fel så är det inte bra att han ger sig på dem på det sättet, det betyder ju att djuret/barnet helt enkelt inte förstått exakt hur/varför man gör som man gör, vilket är nödvändigt för att man ska förstå något över huvudtaget. Det räcker inte med gnäll och skrik, det krävs tålamod och förklaringar.

    Han är elak och ger sig på dem som är mindre; det betyder INTE att han ska dödas, men det betyder inte heller att det är okej bara för att andra gjort värre, gör man något elakt så spelar det ingen roll om det finns andra som gjort något värre, man måste ändå få lära sig att man helt enkelt inte ger sig på dem som är mindre och inte förstår.

    Reply
  42. E april 5, 2014 at 12:23 f m

    Att slå en katt då? Som tar sönder en vas eller skvätter inne, det hade inte varit lika fel enligt dig eller? Man lägger ALDRIG en hand på ett djur! Isåfall uppfostrar man dom jävligt fel. Att du inte tycker snubben gjorde direkt något fel gör mig så förbannad och ändrar verkligen min uppfattning om dig. Usch.

    svar: Fast en katt går inte att lära på samma sätt som en hund. Det är två HELT olika djur med olika psyken. Hundar är nog smartare en katter.

    Reply
  43. Nicole april 5, 2014 at 12:27 f m

    Det märks att du är en kattmänniska.. Inget illa menat dock, de fungerar helt olika.
    Hundar förstår sig inte på konsekvenser ifall de inte händer i samma stund de gör något fel. De kan inte tänka tillbaka och minnas att de har gjort fel och förstå varför de bestraffas.
    Att få pli på en hund kan misstolkas. Jag ser idioter varje dag som skapar ett osäkert band mellan sig själv och hunden och tror att hunden visar respekt – när hunden egentligen är osäker och kan attackera närsom.

    Att få pli på en hund är inget som behöver göras med misshandel eller dylikt. De är kognitivt tänkande djur och lärs upp lättast med vanor.
    Personen i videon bör inte dö, men han ska absolut inte ta hand om djur. Förstår man sig inte på en hunds mentalitet kan man skada sig själv och även djuret.
    Hunden i videon utsätts för djurplågeri och personen är ett kräk.

    Reply
  44. Kajsa april 5, 2014 at 12:28 f m

    Jag läste att det var hans ex flickväns hund som han slog och filmade för att sen skicka videon till sitt ex för att göra henne arg. Och jo paow tänk dig exakt samma senario fast på en fet katt typ. Att slå sådär hårt på ett djur som väger typ 5-10 kg är helt brutalt. Och det finns alltid värre saker, det kommer alltid finnas värre saker när det kommer till allting. Du skriver i princip ut att du tycker att det är okej att slå sina djur och att du accepterar djurplågeri. Akta dig för att lägga ut såna här inlägg, folk kan verkligen ta illa upp på riktigt. Och det är verkligen fel av dig att tycka detta är okej..

    Reply
    1. Jessica april 5, 2014 at 12:58 e m

      Håller med allt du skriver. Men det spelar ingen roll om man slår en hund som väger 5-10 kilo eller en hund som väger 40 kilo. Hunden får lika ont för det.

      Reply
  45. Nicole april 5, 2014 at 12:29 f m

    Och jo Paulina, personen i videon gör fel. Hundar är inte människor och förstår inte konsekvenser som vi gör. Han borde istället för misshandel, ta bort den vanan. Enklare än så är det inte.

    Reply
  46. jessica april 5, 2014 at 1:11 f m

    men shit. är du dum i huvudet?!
    för det första så har jag hört att han slog den för han var arg på sin flickvän.. sen är det STOR skillnad på att ”uppfostra” en hund eller misshandla den. hunden är så rädd att den kissar på sig! det där är en livrädd hund.
    sen behöver man inte alls vara så hård fysisk mot hundar, det mesta har med ens energi och pondus att göra.
    att du ens kan försvara en djurplågare är för mig helt sjukt!!! varför då? för du är en kattmänniska och inte gillar hundar och inte kan något om dom??
    shit, hoppas du skäms.

    Reply
  47. Linda april 5, 2014 at 7:44 f m

    Blir mörkrädd när jag läser om dina uppfostringsmetoder. Lova att du aldrig skaffar hund!

    Reply
  48. Sara april 5, 2014 at 7:51 f m

    Nu blir jag sjukt irriterad på dig!! Du har ju själv skrivit att du vill slå ihjäl en person som behandlade en katt illa? Hatar du verkligen hundar så jävla mycket? Då tycker du alltså att man kan göra vad man vill och sen bara skylla på att man är lite ”sajko”? Tänk själv om ditt ex hade hållt madikken i nackskinnet och slagit henne så…

    svar: Det är skillnad mellan hundar och katter. En katt kan man inte lära på samma sätt som hundar. Sen så är det skillnad på att döda djur och hänga upp dom i träd i sina egna tarmar och sätta post it lappar på djuren.

    Reply
    1. anna april 6, 2014 at 6:47 f m

      Vadå inte lära katter? Så du menar att han lär hunden något av att misshandla den ??? Och katterna som hängdes upp var väl döda?då lider de ju inte mer ..

      Reply
  49. Emma april 5, 2014 at 8:24 f m

    Man måste inte vara hård mot en hund för att den ska sköta sig. Det är endast okunniga människor som inte vet hur man tränar hund som behandlar dem på det sättet. Att ha hund handlar om relationen mellan förare och hund. Om du har en bra relation får du inga problem. Om du är hård mot hunden kommer hunden respektera dig med skräck, istället för att respektera dig för att du är en bra matte/husse. Jag hade inte velat ha en hund som kryper ihop varje gång jag höjer armen. Hunden ska lyda mig för att den vill, inte för att den är rädd att få stryk om den inte gör det. Tycker inte du ska uttala dig om sådana här frågor när du uppuppenbarligen inte kan något om riktig hundhållning.

    svar: Hundar är flockdjur och ser dig som sin ledare. Därför följer den efter dig dit du är.

    Reply
    1. Emma april 5, 2014 at 6:12 e m

      Du måste förtjäna ledarrollen. Om du inte är en bra förare kommer hunden antingen ta över ledarrollen eller vara jävligt olycklig. Man ska inte slå hundar, aldrig någonsin! Om den inte sköter sig är det ditt fel för att du har tränat fel och den inte kan lita på dig. Är det någon som förtjänar stryk så är det väl isåfall du son kan vräka ur dig att man ska slå sin bästa vän. Usch!

      Reply
  50. Sofia april 5, 2014 at 8:42 f m

    Bilden där djurplågaren är ”misshandlad”, den är fejk. Dock blev killen misshandlad på fängelset (Han är gripen för länge sedan och hunden är omhändertagen – den mår bra) av de andra fångarna där. Han ligger just nu i koma och kanske aldrig vaknar igen.
    Jag tycker han förtjänar det. Oavsett vad det är för djur, så är det FEL att ge sig på någon som inte kan försvara sig. Jag hoppas han dör (Hur hemsk jag än låter) men jag tål inte människor som ens kan tänka tanken att misshandla djur. Usch. Och det är helt bisarrt att du försöker försvara honom.

    Reply
    1. B april 5, 2014 at 9:59 f m

      Gud vilken hemsk människa du är. Att önska livet ur en annan människa, arten förtjänar att bli misshandlad på det sättet?
      Vad är skillnaden mellan dig och en mördare/psykopat?

      Reply
    2. Angelica april 5, 2014 at 2:19 e m

      Hur vet du allt det ? Kan man läsa det någonstans ?

      Reply
  51. Malin april 5, 2014 at 8:57 f m

    Nu har jag inte ett videon och tänker inte göra det heller av den enkla anledningen att min hjärta gör ont när jag ser någon gå på ett djur av helt korkade anledningar.
    Men, att bestraffa ett djur för något den HAR gjort kommer inte lösa problemet, snarare förvärra det och förvirra djuret. Jag är i princip helt säker på att han inte när såg hunden kissade inne, bara att han vet ATT hunden gjorde det, är inte en anledning till att tillrättavisa hunden. Hunden blir snarare förvirrad och vet inte orsaken till vad bestraffningen är för.
    Fast sen kan man ju definiera vad bestraffning innebär, tillsägelse skulle jag vilja påstå är det enda rätta om man gjort rätt från början och ger hunden den stimulans den behöver. Ett djur förtjänar aldrig att blir slagen, sparkad eller på andra sätt misshandlad, ALDRIG.
    För att tillägga, jag har haft de flesta olika hundsorter i mitt liv och visst finns det vissa drag som definierar rasen i sig, men något väldigt många glömmer är att alla är olika individer.
    Det är personen som håller i kopplet som är orsaken till vad hunden är för hund, inte hunden själv.
    Om den här killen förtjänar ett straff; JA! Förtjänar han att dö? Nej, men han skall åtminstone gå samma öde tillmötes som hunden. Det gäller alla brott, för att kanske få brottslingar att vakna up och inse hur traumatiskt våldsbrott faktiskt är.

    Reply
  52. Felicia april 5, 2014 at 9:39 f m

    Hunden kan ju inte ha kissat inne utan någon anledning? Mina hundar gör aldrig något sådant inne sålänge vi tar ut dom ordentligt? Så han måste ju ha glömt tagit ut hunden och därför råkade den kissa inne för att den inte kunde hålla sig.

    Reply
  53. Jennie april 5, 2014 at 9:48 f m

    Klart som fan hunden biter efter honom den e rädd och den blir misshandlad! Idiot

    Reply
  54. Casandra april 5, 2014 at 10:28 f m

    Det är skrämmande att läsa hur en ung och oerfaren liten tjej som dig (som tyvärr också har lite inflytande kvar på andra småbarn) sitter och säger i princip att det är okej att ge sig på försvarslösa djur.
    Det denna idiot sysslar med handlar INTE om uppfostran öht, och det är inte okej att en okunnig person som du sitter och hävdar att det är genom våld man skaffar sig pli & respekt från djuret.
    En fråga, stödjer du barnmisshandel och kanske även barnpornografi också?

    Troligtvis och förhoppningsvis så är väl detta bara ett patetiskt sätt att försöka få fler läsare, för ingen människa kan väl vara så hjärndöd att den på riktigt anser detta vara okej.

    Svar: Det verkar som om du, och en del andra, kan läsa, men när det brister i förståelse så hjälper ju inte det. Jag har sagt att jag inte tycker han skall ha djur, men att han inte förtjänar att dö (eller misshandlas) för det han gjort. Hur det leder fram till en fråga jag skulle stödja barnmisshandel och barnpornografi förstår inte jag. Eller varför du ens frågar. Sjukt var ordet jag sökte och fann när jag försökte förstå din kommentar.

    Reply
  55. emma april 5, 2014 at 11:49 f m

    ush paulina ja gillade dig men helt sjukt hur du kan försvara det här o jo han borde dö hur fan kan man höja sin hand mot ett djur . helt sjukt hur du kan försvara de här, trodde du älskade djur o inte bara katter o tycker hundar förtjänar att bli misshandlade om dom kissar inne ush på dig sägrer ja bara

    Reply
  56. E april 5, 2014 at 12:23 e m

    Och btw, en människa som är så äcklig och kan behandla ett oskyldigt djur sådär får räkna med karma. 🙂

    Reply
  57. jenny april 5, 2014 at 12:28 e m

    detta är ju uppenbarligen dubbelmoral från er sida.. Ni säger att ”ni vill att han ska dö för att han gav hunden några lavetter”.. Det är ju något stort fel på er.. Varför ska han dö? ..

    Han sitter i fängelse, om han nu ligger i koma för att han misshandlade en hund så är det hemskt..
    fruktansvärt.. han får sitt straff nu, han sitter i fängelse, han får säkert djurförbud och böter.. Det betyder att han har fått sitt straff.. men justja i Sverige är det vanligt med både dubbelbestraffning samt dubbelbeskattning..

    Våld löser inte konflikter, det skapar bara mer våld.. Och hat, och vi alla vet ju att hat föder hat…

    Orkar inte..

    Reply
  58. Malin april 5, 2014 at 1:13 e m

    Det är stor skillnad på rädsla och respekt vilket denna killen inte fattat!
    Lite stryk så kanske han begriper skillnaden

    Reply
  59. Linda april 5, 2014 at 1:36 e m

    Hej paow!
    Istället för att säga att du är dum i huvudrt osv som alla andra bittra jävlar tänkte jag förklara denna situationen ur mer ”faktamässigt” perspektiv, då jag är total hundmänniska(och häst) och kan en hel del om hur dom fungerar!

    Som du säger så är det extremt viktigt att man ”har pli” (är ledaren till sin hund) för att få en lugn och harmonisk hund. Hundar som inte tränas (inte har en klar ledare) blir som sagt lätt oroliga och aggressiva, vilket inte är kul för någon av parterna.
    Ja brukar säga att det är faktiskt så enkelt som beröm och bestraffning, det är så hundar lär sig vad som är rätt och fel.

    Att bestraffa valpar när de kissar inne är alltså rätt OM man självklart BERÖMMER varje gång den kissar ute, på så sätt lär sig hunden att blir rumsren.
    Och självklart får man aldrig använda så hårda bestraffningar som han gör, att gå från bestraffning till misshandel gör ingen nytta över huvud taget, det enda hunden kommer ihåg är att ledaren betedde sig som allt annat än en ledare och skapa misstro däremellan.

    MEN , och här kommer vi till det viktiga och mest felaktiga denna kille gör (förutom att han överdriver otroligt mkt , jag kommer garanterat ge han stryk också om jag ser honom, fyfan )
    Det är att du måste bestraffa DIREKT när hunden gör fel, hundar lever i nuet, under den tiden han tar upp hunden från golvet och startar kameran så har den glömt att den kissat inne för fem minuter sen, bestraffningen som nu utförs är alltså helt MENINGSLÖS, hunden har ingen aning om varför den får stryk och detta kan i slutändan sluta med en aggressiv och orolig hund iaf då den inte FÖRSTÅR och därmed inte vet hur den ska bete sig , och en hund som inte vet hur den ska bete sig = blir orolig = blir oftas aggressiv.

    Så som han gör med hunden kan du jämföra med resultat av ”bestraffningen” (misshandeln) av killen , den är utförd helt ur sitt sammanhang och är dessutom totalt ÖVERDRIVEN (nu förtjänar ju han misshandeln till hundra procent då han utnyttjat ett djur för att ta ur aggressioner, men ur ett hundperspektiv kan du tänka dig att det är såhär hunden ser ut psykiskt nu, totalt blåslagen och osäker)

    Tycker du gör helt rätt i att skaffa katt istället , man måste som sagt vara tuff o, hård men rättvis och man får inte visa sin kärlek hur som helst , lite som med killar, man måste ha pli på dom och får välja när man kan visa och inte visa sina känslor 😉 haha

    Hoppas du orkar läsa hela kommentaren , tror du kan förstår lite mer då varför denna killen fått så mkt hot..!

    Reply
    1. anna april 6, 2014 at 6:58 f m

      Hur tycker du man ska bestraffa en valp som kissat inne om jag får fråga ? Du skriver mkt om bestraffning ,vad går den ut på ?

      Reply
    2. Rox april 6, 2014 at 11:17 f m

      Jag har tyvärr hört att den bilden på honom som misshandlad ska vara photoshopad! 🙁 🙁
      Hoppas verkligen inte det stämmer men gör det det så hoppas jag innerligt att en bild där han blivit misshandlad på riktigt kommer upp snart! Jävla vider till människa!

      Reply
    3. Louise april 6, 2014 at 7:34 e m

      mycket bra skrivet!

      Reply
    4. Anna april 7, 2014 at 4:32 e m

      Du hävdar att du är en total hundmänniska och att du kan en hel del om hur hundar fungerar och i nästa sekund säger du ”att bestraffa valpar när de kissar inne är alltså rätt om man självklart berömmer varje gång den kissar ute, på så sätt lär sig hunden att blir rumsren”. Du kan ju inte ha nån vidare kunskap om hundar om du på allvar tror att det är så man lär hunden att bli rumsren. Du ska ALDRIG bestraffa en valp om den kissar inne. Det är som att bestraffa en bebis för att den kissar i blöjan och vem skulle komma på den tanken?? En hund har inte ens den fysiska kapaciteten att kontrollera sin blåsa förrän runt 4-6 månaders ålder. Jag blir allvarligt oroad över dessa personer som TROR att de kan så mycket om hundar, när det uppenbarligen brister ganska rejält gällande även de mest grundläggande kunskaperna.

      Reply
  60. vidrigt. april 5, 2014 at 1:50 e m

    Om man inte kan ngt om hunduppfostran kanske man inte ska uttala sig. Att säga att det är skillnad att göra så mot en katt och en hund är skitsnack, för hunden lär sig inte dyft av det där heller, det enda den lär sig isf, är att människor är ngt man fruktar och/lr måste försvara sig mot. D.v.s blir aggressiv lr rädd av (kanske t.o.m. skvättar inne). Att ta ”ner” en hund till marken och vänta till att den visar undergivelse är absolut inte samma sak som att systematiskt slå på den, samtidigt som som den gråter i ett paniktillstånd. kan visst tycka att han kan få ta den skit han delar ut!

    Reply
  61. Milla april 5, 2014 at 2:14 e m

    Ren okunskap att påstå att man automatiskt blir hundens flockledare. Den rollen måste man förtjäna för att få. Och det gör man inte genom att visa sig på styva linan och banka in det i skallen på den utan man gör det genom att visa hunden att den kan lita på en och att man kan förse den med den trygghet en ledare måste kunna ge sin flock.
    Man måste ha ett samarbete med hunden annars blir det snabbt pannkaka av det hela. Att syssla med alfrarullningar och trycka ner hunden i marken så fort det ”gör fel” skapar bara en osäker hund som i längden blir farlig! Den kanske visar underkastelse men en dag när man minst anar så går den över den där lilla gränsen och blir aggressiv.
    Man måste ha i åtanke att det vi utsätter hundarna för i vår vardag är långt ifrån naturligt för dem och därför måste man ju se till att lära in alla dessa konstiga saker på ett positivt sätt. Man brukar säga att man har runt 0,46 sekunder på sig att berömma det beteendet man vill sen kopplar inte hunden längre, så att på det sätt du beskriver ”fostra” en hund gör att hunden inte förstår vad den gjort fel utan snarare bara kopplar att ägaren är en ostabil individ som är oberäknelig och otrygg= dålig flockledare.
    Oj blev lite långt.. men men!
    Tack för mig:)

    Reply
    1. Mija april 7, 2014 at 12:42 f m

      helt rätt där…

      Reply
  62. Jonna april 5, 2014 at 2:36 e m

    Du är ju helt jävla dum i huvudet

    Reply
  63. Camilla april 5, 2014 at 3:18 e m

    Blir så otroligt provocerad av det du skriver. Att visa att man bestämmer kan ske på fler sätt, att använda våld som ett sätt för oss människor att få högre rang går aldrig. Respekten man får av hunden är rädsla och inte en respekterad ledarroll. Om hunden är rädd för dig har du brustit ordentligt som ledare.

    Precis som man inte skäller på en bebis som kissar i blöjan ska man ALDRIG skälla på en hund som kissar på sig. Det är ditt ansvar som ägare att se till att hunden rastas ordentligt. & En hund förstår bara om korrektion sker direkt vid tillfället. Att skälla på en hund som kissat inne när du ex varit ute o handlat kommer inte förstå varför den får skäll. Hundar ser inte sammanhanget.

    Jag har själv en rottweiler som jag aldrig behövt använda min kropp på. Hon förstår mina signaler utan att jag för den skulle ska behöva trycka ner henne. Även om vi försöker använda vårt kroppspråk som hundar gör kommer hunden aldrig se oss som hundar.

    Önskar att det fanns körkort för hund…

    Reply
  64. Linn april 5, 2014 at 3:18 e m

    Men snälla du. Varför måste du vara så jävla tappad!!!! Du borde inte ha djur heller. Du e ju fan borta större del av tiden. Fy fan vilken pinsam människa du är. Rasist och idiot. Det säger ju sig själv!

    Svar: Du får gärna tycka vad du vill, men jag får inte det? Och rasist börjar bli rätt uttjatat.

    Reply
    1. Göran E-toft april 7, 2014 at 9:00 f m

      Man kallar inte folk för rasist utan risk att bli anmäld för ärekränkning. Att dessutom skriva en sådan sak i en sådan stor blogg som denna gör att effekten av sådana kränkande ord blir än lättare att komma åt. ANMÄL sånt PAOW.

      Reply
  65. Bea april 5, 2014 at 3:28 e m

    Han förtjänar ett grovt straff, han håller fast ett litet djur som är så hjälplöst och slår den. Det är inte OK, om det var din katt Madicken som han höll upp å slog så, då hade du nog sagt att han förtjänar att dö?

    Hundmänniska eller inte, det är lika fult mot vilket djur man än gör något misshandel emot.

    Reply
  66. michelle april 5, 2014 at 3:30 e m

    du är ju riktigt trög . hur fan kan du försvara honom .. vänd på det hur hade du reagerat om det var en katt man ger väll inte en hund så mycket stryck för den har kissat inne !!! skärpning !!!!

    Svar: Läs igen vad jag skrev är du rar…

    Reply
  67. Samira april 5, 2014 at 4:04 e m

    Din lilla fula råtta. Så jävla korkad och misslyckad som du är, ska inte yttra dig!
    Man ska vara hård och uppfostra sina barn rätt för att det är människan som i helhet som förstör hela världen inte bara att skada sina egna,men även djur och natur!
    Det är 98% att människan skadar än att ett djur gör det. Vilken uppfostran fick du din skabbiga jävel? Det är dig dina föräldrar ska ha varit håra mot och satt på plats så du skapp vara en luder som bara har sex i skallen och inget annat. Du bidrar inte med ett skit för att ens yttra dig som du gör. Djur är så fina, dom är snällare än människan! Så en människa kan skada en annan och det e okej att få fängelse för det, men att d´skada ett djur i dina ögon är inte lika mycket värt? Vad man är valt att skada är samma sak, kan man skada ett djur, betyder att man kan göra samma motbarn!

    Snacka om att du både är ful på utsidan som insidan. Jävla puckade idiot! Du som är människa va fan har du gjort som är så mycket bättre? Ingenting, alla vet vilket billigt luder du är, ingen stil eller klass, bara en till onödig individ…

    Svar: Och ändå är du här, min vän, och läser min blogg, nu och som många gånger förut… Kram

    Reply
    1. Carro april 6, 2014 at 11:20 f m

      Fy fan vilken elak människa du e Samira! Det e såna som du som förstör den här världen! Usch, hur kan du leva me dig själv? Fy fan!

      Reply
  68. Diana april 5, 2014 at 4:31 e m

    Uttala dig aldrig om något du uppenbarligen inte har någon koll på. Det är fan pinsamt hur du uttalar dig. Och nej, man måste inte använda våld såsom att nypa i örat eller liknande. En hund skall kunna respektera dig utan att frukta dig. Det går, tro mig. Det är ägarens problem att hunden inte är tillräckligt rastad innan. Vidare skall en eventuell tillsägelse (som för övrigt inte skall ske när hunden kissar inne, som återigen är ägarens fel som inte lärt fullt ut eller på andra sätt hjälpt hunden. En hund jävlas inte på det sättet) ske exakt vid händelsen, inte när hunden inte gör något endaste fel?! Och en tillsägelse är ett ”nej” eller ”fy”, inte fysisk våld som bestraffning. Du är hemskt som ens uttalar dig så. Och den avskyvärda killen i fråga borde få en sjuhelvetes straff. Tänk ett varv till för fan.

    Reply
  69. emelie april 5, 2014 at 5:33 e m

    Hade han misshandlat en katt hade du skrivit att han förtjänar och dö, ja man måste sätta regler och vara bestämd mot sin hund men det betyder inte att man ska slå sin hund. det är en liten valp de som att sätta upp massa regler till en 1åring och sen förvänta sig att den ska komma ihåg alla regler dagen föralltid man måste träna och träna och ha mycket tålamod,till slut sitter det precis som det gör för småbarn. han förtjänar att dö!!! alla djur är lika mycket värda oavsett om det är en kanin katt hund osv.

    Reply
  70. Simone april 5, 2014 at 5:44 e m

    MAN SKA ALDRIG SLÅ ETT DJUR!
    Att säga ifrån är en sak, men att slå?
    Avskyr djurplågeri och hade det varit en katt hade du nog tänkt annorlunda.
    Fy vad arg jag blir!

    Reply
  71. josefin april 5, 2014 at 5:53 e m

    fan va du sjönk i mina ögon nu. idiot

    Reply
  72. julis april 5, 2014 at 6:40 e m

    Hundar är inte skapade för att vara husdjur, dom är inte skapta att gå i koppel. Hundens överlevnadsinstinkter och det är människan som skapar dom till små snälla hundar, inte tvärtom att det är ägaren som gör dom agressiv. Men som sagt, att skada ett djur är aldrig aldrig okej och han förtjänar ett straff, men ett dödsstraff förtjänar ingen! då är man lika sjuk själv om man önskar döden ur någon. Denna människa är nog inte frisk och behöver vård.

    Reply
  73. Pia april 5, 2014 at 6:45 e m

    Du och din familj har enligt det du skriver ingen aning om hur man uppfostrar ett djur. Blir så ledsen av att okunniga människor får skaffa och missköta djur på det sättet. Inget personligt hat mot er, jag tycker bara synd om djuren.

    Reply
  74. Matina april 5, 2014 at 6:55 e m

    För fan.. Jag har två stora hundar, så jo jag vet att man måste säga till på skarpen, men som många innan mig redan skrivit är det här inte en tillsägning, det är djurmisshandel.. Ganska sjuk syn på vad som är okej eller inte och jag tycker inte att göra så mot något djur skulle vara okej. Sorry, men där tappade du en läsare..

    Reply
  75. Ida april 5, 2014 at 7:17 e m

    Att säga ifrån och att slå är två helt olika saker!
    När orden tar slut tar nävarna vid…
    Tycker man visar brist på intelligens om man ska behöva slå någon eller något!
    Detta är min åsikt, och tycker du har väldans fel denna gången!
    Men alla tycker olika …

    Reply
  76. Maria april 5, 2014 at 7:25 e m

    Du är så dum, korkad och okunnig att jag tappar ord. Hunden kissar inne för att tjockiskillen inte går ut med den eller för att den är så rädd för honom. Du borde sterilisera dig, du är inte kapabel att ta hand om ngn. Vad har dina föräldrar gjort med dig? Skaffa hjälp!

    Reply
  77. Anna april 5, 2014 at 7:48 e m

    Har själv haft en kamphund. Det gäller för det första att noga välja en hund med stabilt psyke. Hundar är precis som människor, vissa är knäppa och de hundarna ska inte vara ute bland folk. Sen ska man ALDRIG lägga sin hand på en hund eller något annat djur. Då får man en agressiv hund som är farlig. Tyvärr fattar inte vissa det. Har hänt art jag sett nån på stan sparka till eller klappa till sin hund jag blir så jävla arg och då vill jag slå den personen på käften! Har. Hänt att jag börjat skälla på en hundägare pga detta. Det är aldrig rätt att använda våld. Hundar förstår lika mkt som en tvååring. Så man kan lika lätt säga fy.bäst är ju att fokusera på när hunden beter sig bra. Och förstärka det beteendet.

    Reply
  78. Sanna april 5, 2014 at 8:36 e m

    Jag tycker nästan att han ska dö för man gör inte så mot en hund som inte kan försvara sig!! Det räcker med en tillsägelse!!!!

    Reply
  79. Emelie april 5, 2014 at 9:01 e m

    Hur kan man se videon?

    Reply
  80. Melinda april 5, 2014 at 11:32 e m

    Att trycka ner sin hund i marken och nypa den som korrigering är som att be hunden att bli aggressiv. Alltså NI SKAPADE HUNDENS BETEENDE. En osäker hund bits, en trygg och harmonisk hund bits inte.

    Och jag vet precis vad jag talar om då jag har två omplaceringar av kamphundstyp hemma. Den ena var mer aggressiv än den andra förut. Ena flyttade till mig vid 9ÅRS ålder och är utfallsfri idag efter att ha gjort utfall i hela sitt liv. Den andra bet människor, gjorde utfall mot alla hundar, även hon utfallsfri idag vid 13månaders ålder. Och det handlar verkligen inte att visa vem som bestämmer och leka ledare och bla bla bla (kollar för mycket på rikspuckot Ceasar Millan eller?).
    Det handlar om ömsesidig respekt, tydliga regler där man berömmer rätt beteenden och värdesätter belöningen så hunden blir motiverad att sträva efter den.
    Man får jobba på tryggheten och personkontakten.

    Och ja, det finns värre filmer att hitta på folk som misshandlar djur, men två fel gör inte ett rätt.

    Skäms över att du yttrar dig om hunduppfostran när du och din familj använder sig av uråldriga metoder som användes på 60talet utan att anpassa metoderna efter hur hunden faktiskt fungerar.

    svar: Som sagt så fick min familj våran akita när han var ett år.

    Reply
  81. Kajsa april 5, 2014 at 11:38 e m

    Du har inte funderat något kring Etologi?
    Jag förstår att du är B-kändis och måste skriva något upprörande och stötande, men att skriva som du gör är rent utav dumdristigt. Jag är rätt hård med mina hundar, jag har krävande o skarpa raser, men att lugga tag i dom på ett icke-korrekt sätt är inte bara misshandel, de är förödande för relationen. Desto sämre relation ni har, desto mindre kommer hunden att lyssna på dej o dina signaler.
    Köttbullar, klicker o operant betingning i all ära, alla hundar fungerar inte på samma sätt. Men de ger ingen tillåtelse att vara dum med djur.
    De är pga DESSA uttalanden som genererar BSL. Jag ger inte fem öre för sånt pack. Jag trodde du var klyftigare än såhär.

    Mvh Kajsa

    Reply
  82. Mija april 6, 2014 at 12:27 f m

    Men herregud, i detta moderna samhälle & du vet inte hur man uppfostrar en hund, det är ju skamligt. Tur du inte har hund säger jag bara. Körkort på hund är faan inte fel!

    Reply
  83. Ella april 6, 2014 at 12:31 f m

    HAT är vad jag känner för sådana som det där, killen, det som ska föreställa en människa. Och hopplöshet är vad jag känner när jag läser sådana här texter som sådana som du har skrivit. Vart fan är vi påväg? Hoppas vi alla dör snart så vi slipper allt lidande. Förresten, tänker inte stötta din framtid längre och detta var härmed sista gången jag besökte din blogg. Du ska fan inte få tjäna pengar på att påstå att det är okej att utsätta små hundar för lidande för att den inte är född av smma natus som människan. Människan som är den SJUKASTE och VIDRIGASTE varelsen på denna jord. Hejdå, hoppas ett mirakel kommer och ger dig ett stycke hjärna, ett stycke hjärta och ett stycke mänskligt medlidande en vacker dag.

    Reply
    1. Lina april 6, 2014 at 8:46 e m

      Jag håller med dig i varje ord du skriver!

      Reply
    2. Hanna april 6, 2014 at 9:02 e m

      HELT RÄTT. DU SA DET.

      TACK.

      Reply
    3. Petra april 6, 2014 at 9:04 e m

      Håller med dig till 100%

      Reply
  84. j april 6, 2014 at 3:22 f m

    Det finns många teorier om hur man bäst uppfostrar ett djur. För ganska länge sedan körde brukshundsklubbarna med något somliknade militär uppfostran. Man bestraffade och lät knappt hundarna tänka själva. Nu för tiden är det många som kör klicker/köttbullemetoden och aldrig säger till sina hundar och så finns det varianter där emellan. Jag har haft schäfer och rottweiler hela mitt liv och har aldrig behövt lägga mig på dem, höja handen eller liknande. Däremot har jag tränat dem varje dag. Och varit konsekvent med vad jag accepterar och vad som inte är okej. Och angående om att få en hund rumsren så rekomenderar jag inte att säga något alls då risken är att hunden går undan nästa gång den ska sätta sig. Efter den har sovit/ätit så går man ut. Händer en olycka så tar man ut hunden och belönar när den gör sina behov ute.

    Reply
  85. anna april 6, 2014 at 7:08 f m

    Du tjatar hela tiden om att det är skillnad om han skulle gjort samma mot en katt ,för katter går inte lära ngt…så du menar o tror alltså att hunden LÄR sig ngt av vad den utsätts för på filmen ??

    Reply
  86. Jenna april 6, 2014 at 9:00 f m

    Jag blir så otroligt ledsen när jag ser sånt här. Att rättfärdiga att man slår ett djur!!! Undra hur många läsare du kommer tappa pga det här… Jag vet iaf en.
    Du skryter med dom dumhet.

    Reply
  87. Emilie april 6, 2014 at 11:22 f m

    Men hallå, kissar min hund inne är det inte hans fel, utan mitt, och straffar jag honom för de? Nä utan jag går ut m hunden så han inte ska kissa inne…. Min hund som är en Amstaff får man Vara hård mot nu när han är i puberteten men inte fan beter jag mig sådär! Dessutom ser hunden livrädd ut, precis som om de inte e första gången han blivit slagen. Ägarens ett psyko som dessutom lägger ut film på de, fast de va iförsej bra så folk kunde ge han va han tålde!

    Reply
  88. Cheyenne april 6, 2014 at 11:37 f m

    Han slog den för hans vän gjorde slut och du tycker att det är rätt?
    Du är fan sjuk i huvudet som kan anse att de kan vara ”rätt”!!

    Reply
  89. sophie april 6, 2014 at 1:44 e m

    Man slår aldrig en hund i ansiktet sådär för att han kissat inne. Samma som man slår inte sina barn för att dem kissat på sig.
    Finns sätt att lära och uppfostra hundar, vet man inte hur går man en kurs. Men man SLÅR aldrig ett djur som hänger i nackskinnet.. ufha

    Reply
  90. Matilda april 6, 2014 at 3:32 e m

    Riktigt pinsamt att läsa det du skrivit. Tänk på att du har många läsare. Att uppmana om sådana metoder som du skriver om är inte OK. Självklart ska man kunna korrigera sin hund, precis som man korrigerar ett barn. Korrigering är att avbryta ett beteende, och ska inte leda till smärta eller rädsla hos hunden. I det läget då man behöver gå in och korrigera talar det dessutom bara om att föraren inte har skött sitt jobb ordentligt, utan utsatt hunden för en situation den inte klarar av.

    Jag har inte vågat titta på filmen, då sådant berör mig så himla illa. Men att slå en hund, oavsett vad som har hänt, är aldrig tillåtet. Att du sitter och rättfärdigar det är upprörande.

    Till sist önskar jag att din familj inte skaffar fler hundar. Ingen hund, oavsett ras, blir aggressiv utan anledning.

    Reply
  91. Nathalie april 6, 2014 at 6:28 e m

    Sjukaste jag läst. Har inte sett denna video då jag är för känslig, så vill jag inte se bilderna i huvudet i flera veckor. Men vad jag har läst om denna kille är att han gett hunden lavetter? Vilket är HELT FEL, fråga vilken hundexpert som helst. Många med små hundar som sagt att jag är för hårdhänt med min hund men som en del säger, man måste vara tuff. Jag har en tjeckoslovakisk varghund men inte f*n skulle jag slå honom! Aldrig. Men att kissa inne är inte fel för en hund, du kan inte rätta hunden (förutom i vissa fall och då är ett snabbt nej och sen gå ut, väntar man för länge tror hunden att kiss/bajs på golvet/mattan är fel och därför finns det en del hundar som äter avföring inomhus för det är fel att det ligger där) för att den kissar inne. En valp kissar nästan alltid inne under sin valp-period. Den kissar/bajsar efter mat, lek, sov etc. Det man ska göra är inte att rätta, utan att få hunden att förstå att den ska kissa ute. Därför är det rekomenderat att skaffa hund på sommaren, då det kan ta många timmar utomhus. Att slå sin hund är aldrig rätt, det ligger inte i deras natur att bli rättade så. I djurens värld rättar alla djur olika men hundar är oftast, nackskinnet, säga skarpt nej, fy etc, dra lite i kopplet, (för att få mer uppmärksamhet om du kanske möter hundar osv) spänd handen men spreta lite med fingrarna (som en om det skulle vara tänder) och ge en lätt stött ungefär, detta sätt är hur vilda hundar/vargar rättar flocken när någon gör lite grövre fel fast med tänderna. Sen om hunden är väldigt aggresiv mot hundar eller människor är det bästa sättet att ”trycka” ner hunden, ta tag i nackskinnet och uppe vid rumpan där dom har lite tjockare päls och fett och ”dra” ner hunden mot marken, vilket de också gör i det vilda, detta är dock när dom gjort 10 på en skala från 1-10. Sen ska man alltid rätta efter felet dom gjort inte vad vi tycker är mest irriterande. Som när min hund piper om han vill fram och hälsa på en hund men är för uppspelt eller när jag tar fram mat för han blir för ivrig så säger jag bara nej skarp eller tyst och säger sitt även om jag avskyr det ljuder kan jag inte ge en 8:a rättning t.ex. Som om han öppnar papperskogern då är det kanske en 7:a. Sen är det viktigaste att ge mycket kärlek, beröm och vara bestämd, bra energi, lugn och väldigt tålmodig som hundägare. Att slå en hund eller rätta på det där sättet är inte rätt på något sätt, hunden lär sig inte av det. Bara kolla på små bebisar om dom rotar i en blomkruka (många som gör när dom är små och börjar utforska) eller eluttag, då slår man inte ungen, för den lär sig inget av det utan du säger aja baja, eller nej! eller vad man nu än säger i skarp ton. För då lär sig barnet att detta är fel, farligt, inte bra. Att få en smäll blir mest en chock och en rädsla. Ush borde finnas ”körkort” på både hundar och barn, ja alla man ska ta ansvar för.

    Reply
  92. Lina april 6, 2014 at 8:45 e m

    Jag hoppas verkligen du skojar när du säger att hunden hade gjort fel och att den mannen sa ifrå n ordentligt. Det DÄR är INTE att säga ifrån ordentligt, det där är ren och skär misshandel på den stackars hunden.
    Hunden förtjänade inte den stryk den fick, det gör så jävla ont i mig att det finns folk som inte har några känslor för djuren och kan med att göra så som detta kräket gjort mitt hunden.

    Reply
  93. Hanna april 6, 2014 at 9:00 e m

    Oj vad du sjönk i mina ögon efter det här inlägget, hemskt. Har förtjänar inte att dö, men inte heller någon sympati för några av hans handlingar. Människan är sjuk, om du inte ser det Paulina måste du vara minst lika sjuk själv.. shit.

    En sak att tillägga till er katt/hund-människor där ute. Jag har en fantastiskt kärleksfull underbar supersnäll katt, älskar min katt mer än något. Men jag älskar hundar minst lika mycket också. Det är väl inte rasen/djuret som definierar personligheten. Att säga att man inte gillar katter/hundar för att man hejar på det andra laget är extremt korkat.

    Det är som att säga att jag inte gillar araber för att jag är svensk? Kan folk inse, att allt på denna jord har sin egna egenskap. Egna DNA, inget är den andra lik. Mogna upp

    Reply
  94. Petra april 6, 2014 at 9:02 e m

    Efter ditt uttalande om denna händelsen så sjönk du rejält i mina ögon!! Han förtjänar att dö eller nä han ska plågas så mycket så han till slut ber om att dom ska ta hans liv åt honom!!! Självklart måste man har pli på sin hund och ha regler men att lägga ett enda finger på sin hund är så skamligt äckligt !!’ Trodde verkligen mer om dig paow …fyfan

    Reply
  95. Kelly april 6, 2014 at 9:11 e m

    Detta var bland det dummaste jag läst. Vill skriva 1000 jävla saker om dig , men det är inte min grej. Men fy fan så dum i huvudet du är…..

    Reply
  96. emma april 6, 2014 at 11:17 e m

    Du borde skämmas! Hade du slagit till ditt barn om det hade gjort fel, hade tagit till våld då? jag antar att du tänker att du aldrig skulle göra det, annars är du ju ännu sjukare än vad jag trodde! Det är ingen större skillnad på en hund och en människa båda äter,dricker och har känslor, men en liten skillnad är att en hund kan aldrig packa sina saker och dra eller säga ifrån. Blir det mer rätt att slå den då när den råkar göra fel? Att vara en hund är som att vara med i lottodragning antingen får man nit eller vinst denna hunden verkar vara en av de stackarna som fick en nitlott. Det är alltså mer rätt att misshandla någon som inte kan säga ifrån eller göra motstånd? Du borde verkligen tänka efter nästa gång du lägger ut ett sådant här inlägg och ta bort detta! Annars tyder det bara på att du är en hemsk och äcklig människa med noll självrespekt!

    Reply
  97. Sandra april 7, 2014 at 1:21 f m

    Saknar du aldrig din katt? 🙁

    Reply
  98. Göran E-toft april 7, 2014 at 8:58 f m

    Den som måste slå sina djur i uppfostrande syfte, besitter inte ens de mest elementära kunskaper.

    Reply
  99. Ellinor april 7, 2014 at 12:54 e m

    Hunden ser väldigt ung ut och de har inte samma kontroll på sin blåsa som vuxna hundar har så då måste man gå ut med dom ofta annars är det lätt hänt att dom kissar inne. Och detta ska man veta när man skaffar hund och man ska gå ut ofta och om man går u ofta så måste man använda rätt sätt för att hunden ska lära sig vart den får kissa. Så det han gör mot sin hund är hemskt! Så jag tror inte att detta handlar om någon uppfostran. Och om det nu skulle göra det.. Varför i helvete lägga upp detta på fb och göra det så aggressivt. Om man försöker lära sin hund att bli rumsren så måste man ta hunden direkt när den har kissat och säga fy och släppa ut den på gräset för att visa att den ska kissa där..

    Så jag håller inte med dig paow. Förstår hur du tänker med att man måste visa vem som bestämmer för annars kan hundarna bli farliga. Men i detta fallet så ser de inte ut att handla om någon uppfostran för man har aldrig rätt till att göra så här med sin hund!!

    Reply
  100. jennifer april 7, 2014 at 1:31 e m

    den där hunden är liten, han behöver man bara säga åt ordentligt och så fattar den. den hunden ska man inte behöva slå så mycket som han gjorde, då går det över en gräns till djurplågeri. har man en amstaff eller någon sådan hund så måste man säga till ordentligt, då är en lite käftsmäll inte alls någonting för dom känner knappt något, kan måste visa vem det är som bestämmer när man har den typen av ras hemma (amstaf pitbull osv..) klart ingen fattar detta om ni inte själva har en sån stor hund hemma. klart man inte kan knuffa till en liten chiwawa hund, då är det stor skillnad. samma sak med denna hund på internet, där kan man inte göra så, det är en sjukt liten hund. kissar dom inomhus, spring ut med hunden och ställ den utanför dörren, så lär dom sig tillslut här kissar du-inte inne. det är mycket saker man måste göra med hundar som inte alla fattar. och det är självklart mycket större skillnad på att uppfostra en chiwawa, en sån hund i videon och en amstaff. alla behöver olika, det beror helt på vilken hund det är man har. // jeco.spotlife.se

    Reply
  101. Emy april 7, 2014 at 2:28 e m

    Nu blev jag lite sur och irriterad. Du kanske ändrar uppfattning om vi vrider lite på det hela. Madiken har kissat utanför sin låda, pga du inte har bytt sanden, lyfter du då upp henne i nackskinnet och slår henne hysteriskt för att hon har gjort fel?
    Nej. För ansvaret låg ju fakstiskt på dig. Du borde sett till att hennes låda var ren, då man som kattägare borde veta om att det är väldigt ”renliga” djur.
    Likaså vet hundägare om att valpar måste ut ofta och har svårt att hålla tätt.
    Speciellt en hund som lever med en så instabil person. Uppspelthet/rädsla kan ju tom göra oss vuxna människor kissenödiga.
    Stackars valpen. Tänk om du hade blivit slagen av dina föräldrar för att du kissa i sängen när du var liten? Visst hade väl inte det varit okej bara för att du hade gjort fel, dem var arga och sa ifrån ordentligt? Och framförallt, du hade definitivt inte slutat kissa på dig i sömnen.
    Hunduppfostran handlar ej om en maktkamp, då förstår uppenbarligen inte ägaren hunden och hunden förstår inte dig. Precis som andra vänskapsband bör bandet mellan hund och människa vila på ömsesidig respekt.

    Reply
  102. Johanna april 7, 2014 at 3:48 e m

    Har alltid tyckt om dig och tyckt din blogg är bra och intressant, men blev fan ledsen i hjärtat av att läsa detta inlägg och dina svar på vissa kommentarer. Du tappade nyss två läsare och jag hoppas att fler inser att detta var sjukt fel skrivet och att ni slutar stöjda henne med.

    Reply
  103. claudia april 7, 2014 at 8:03 e m

    Att vara konsekvent i sin hunduppfostran är jätteviktigt, att du t ex inte sticker till den mat om den tigger någonsin, för då kommer du ha en hund som tigger för den är medveten om att 2/5 gånger så kommer jag få smaka av godsakerna som matte eller husse har.
    Att explodera på sin hund när den gör fel skapar ingenting annat än en rädd och oharmonisk hund.
    Det är viktigt att vara bestämd, men inte att slå och lägga sig över en hund som beter sig illa.
    Det kan snarare göra att man utvecklar otrevliga sidor hos hunden.

    Jag har inte sett klippet och tycker det räcker vad mina vänner har skrivit på facebook som har sett klippet.

    Och att du säger ” jag har sett värre saker”, ja det är mycket möjligt att du har sett värre men det gör ju inte hans beteende mot hunden bättre. För var vi än tittar så finns det alltid värre saker som sker.
    Varför kan inte fokus vara att inte kränka och slå våra djur och medmänniskor. Svårare än så är det inte!

    Tänk om någon passade din lilla fina katt och gav sig på henne på samma sätt för hon kissade utanför sin låda, skulle du då rycka på axlarna och säga ” jag har sett djur behandlas värre, vi struntar i att tala mer om saken”.
    För det enda rätta hade ju varit att torka upp ”olyckan” och visa henne till lådan och hoppas det blev rätt nästa gång.
    Det är att vara konsekvent att visa hur det ska gå till och nöta in det tills det sitter.

    Men du har absolut rätt i att man ska visa vem som bestämmer, det funkar ju inte om barnen eller djuren är de som styr familjen.
    Men man fixar inte en dålig situation genom att ge någon stryk! Inte nu, aldrig någonsin!!

    Reply
  104. Sara april 7, 2014 at 10:23 e m

    Valpar är som små barn, ska du slå ditt barn som kissar på sig när barnet pott tränas? Du måste ju visa vem som bestämmer. Vidrigt och klumpigt uttryckt av dig. Det finns noll ursäkter till detta äckliga mänskliga beteende. Blir ledsen och illamående av din tanke i detta inlägg

    Reply
  105. Emiliijah april 7, 2014 at 11:28 e m

    Det är ALDRIG okej att slå ett djur.. Ett djur är ändå ett djur och har ingen som helst möjlighet att försvara sig! Denna hund har antagligen blivit illa behandlad förut, antagligen utebliven också så vad gör man inte för att få uppmärksamhet? Precis som du och jag så protesterar djur när något känns fel och i hundens fall så kissade han väl inne som protest.
    – förtjänar han dödsstraff? Nej. Men ett jävla drygt straff som han sent kommer glömma. Man ger sig inte på ett djur oavsett storlek, färg, form, sort eller hur många ben dom har. Djur har också känslor precis som oss människor och vi vet ju bara hur vi skulle må om någon som va större än oss hoppade på oss och matade hårda slag mot våran kropp.

    Reply
  106. sofie april 8, 2014 at 6:53 e m

    Paulina, du är en sjuk människa. Och du vet om det själv. Jag har aldrig kommenterat din (eller nágon annans blogg för den delen heller) men – vad fan är det du skriver? Är du inte riktigt klok? Vad har du för sadistisk syn pá saker och ting? Du ser inte bara ut som skit, med all den smuts du har pá din kropp, du spyr även ut dig sjuka saker. Förstár du allvaret i den text du precis skrivet?
    Den här tyska killen slár sin hund som gnyr av rädsla, gáng pá gáng, det är bland det värsta jag sett. Du skriver att du sett värre djurplágeri etc.Ska man behöva jämföra djurplágeri eller skador av denna sort överhuvudtaget menar du? Nej, för den här texten ska du straffas för.

    Hur pass dáligt már du egentligen?

    Reply
  107. Astrid april 8, 2014 at 8:42 e m

    Jag har inte sett videon och tänker heller inte kolla på den för jag vet själv hur dåligt jag mår av att se sånt, vill bara krypa ihop i sängen med min vovvsing och krama på honom för sånt är så hemskt! Utifrån vad jag ser i kommentarerna så verkar det som att hunden i videon kissat inne..? Om så är felet så VADFAN slår han hunden för? För det första är det aldrig okej att slå en hund och för det andra så SKA MAN ALDRIG ENS SKÄLLA PÅ EN VALP SOM KISSAR INNE. Man ger godis osv när hunden kissar och bajsar ute för hur fan ska hunden från början veta att den inte ska kissa/bajsa inne? Så jävla idiotiskt, man borde få behöva ta ett slags kort för att skaffa hund. Fyfan för äckliga vidriga människor.

    Reply
  108. Jennelie april 8, 2014 at 11:34 e m

    På riktigt. Vad tror du anledningen är till att hunden kissar inne? Jo, anledningen är att denna människa inte har tagit hand om den ordentligt. en hund lär sig ALLTID utav människan den blir uppfostrad av. Man kan ALDRIG skylla något på hunden. Den blir t.ex. stressad om den har en stressad ägare, aggressiv om den har en aggressiv ägare eller som i detta fall INTE RUMSREN om ägaren inte tar ut hunden ordentligt.
    En hund som inte har fått blivit lärd på rätt sätt att den ska kissa ute och inte inne har ingen som helst aning om vad den har gjort för fel om den blir slagen pga det! Man ska aldrig ens höja rösten åt en hund. Det gör de bara mer stressade och allra värst RÄDDA. En hund ska aldrig bli rädd, bara visa respekt, och om man från första början visar hunden vem som bestämmer genom att använda en kortare, mer bestämd ton för att säga till så ska du se att det löser sig alldeles utmärkt!
    Detta är en psykiskt störd människa som bara SLOG SIN HUND för att han är helt jävla störd i huvudet.

    Reply
  109. Jenny april 9, 2014 at 1:50 f m

    En nyttig artikel till idioter som inte kan något om hundars mentalitet;

    http://dogma.nu/artiklar/den-missuppfattade-dominansen/

    Blir så jävla arg när man korrigerar att en hund kissar inne. Det är ägarens ansvar att lära sin hund, med positiva metoder, vart man kissar. Det är också ett ansvar att rasta sin hund regelbundet.

    Dessutom blir jag ännu mer arg när man pratar om trotsålder, dominans mellan olika arter och att djur ska veta sin plats.

    Läs lite texter kring hundar och uppfostran ifrån nutid!

    Reply
  110. Elin april 9, 2014 at 2:59 e m

    Fy fan vad du är dum i huvudet! Hundar förstår inte bättre när de kissar inomhus!!! Tycker du att det skulle vara okej om någon slog till dig om du skulle råkat kissa på dig?

    Självklart kan man vara hård mot hundar och peta till dom lite gran, men ALDRIG slå! Vad hunden än gör så ska man ALDRIG slå! Så länge det inte är självförsvar. Detsamma gäller människor!

    Skriv inte såna här idiotiska saker, du vet ju att det bara blir ett jävla tjafs! Patetiska människa!

    Reply
    1. Lotta april 9, 2014 at 7:48 e m

      Det här var nog en av de mest okunniga texter om hundar jag har läst!
      En hund ser dig som en del av en flock, men det är DU som bestämmer om det ska vara DIN flock eller HUNDENS flock. Du behöver ABSOLUT inte skrika åt en hund, förstår inte vad du fått det ifrån? Det kallas att visa från BÖRJAN vem som bestämmer, inte genom att skrika eller slå hunden utan genom att ge den motion, diciplin, och självklart kärlek. Om du ger detta till en hund, är det din bästa vän föralltid. Det är ALDRIG, ALDRIG en hunds fel för att den blir aggressiv, ALDRIG! Det är ägarens fel.
      Jag tror jag förstår hur du menar, men du har utryckt det lite konstigt. Du vill kanske inte ha en hund pga av ansvaret, för det är ett STORT ansvar att ta hand om en hund, likaså en katt självklart. Skillnaden är att en katt är mer, ”självständig” i de flesta fall, dvs att den kan vara hemma själv längre, osv osv. Men även katter behöver sättas på plats, för även katter kan bli aggressiva och helt ärligt har jag träffat och sett fler aggressiva katter än hundar, och tro mig jag har träffat många hundar i mitt liv. Skillnaden är också att hunden ser dig som dess ledare, eller vän, medans katten ser dig som att du är i ett underläge, om du förstår hur jag menar? Katter ser oftast inte människor som dess likar har inte den respekten för dig som en hund har.
      Ha det bra 🙂

      Reply
  111. Nathalie april 10, 2014 at 9:40 e m

    OJ. Jag hoppas du driver med mig. Det där är INTE att säga ifrån, det där är djurmisshandel och ingenting annat. Hunden kan inte förstå sambandet med att kissa inne och bli slagen. Nu går jag aldrig mer in på denna bloggen igen. Bye,

    Reply
  112. Gabrielle april 11, 2014 at 11:49 e m

    ÄR DU HELT JÄVLA BLÅST ELLER? Det är rätt fucking stor skillnad på att säga ifrån på rätt sätt och att misshandla en hund? Kolla på ” Cesar the dog whisperer” han behöver knappt röra hunden för att motbevisa den och visa dominans, så det du nämner ovan är okunskap deluxe. Herre Gud. Vad fan hade du gjort om något gjort så med en katt? Då hade du nog också viljat mörda den personen kraftigt. Du kanske skriver så här för att provocera eller något med herre jävlar. Faktiskt. Jag mår fortfarande skit efter att ha sett det klippet.

    Reply
  113. Moa april 15, 2014 at 7:22 f m

    Fyfaaan jag mår illa utav vissa folks syn på saken.. Några lavetter? Skojjar du eller? Idiot!! Jag har själv en valp och har haft förut med, klart som fan att det händer att dom kissar inne, och jaa det kan vara lite frustrerande, men inte fan slår man sin hund för det?!?! Jag säger inte ens till min hund när hon råkar kissa inna för det är inte deras fel utan vårat ansvar som hundägare att faktiskt gå ut och rasta dom.. Och BTW kolla på videon eller bilden så syns det även att hunden kissat på kakel golv inne på TOAN så vafan e grejen? är han sååå jävla anti så spola bort de! inte så golvet skadas direkt..!!!

    Reply
  114. cissi april 15, 2014 at 6:10 e m

    OMG. Uttala dig inte om hur man uppfostrar en hund om du inte vet ngt om det. En hund blir aggressiv om den saknar tillit till människan, det handlar inte om att man skall sätta en hund på plats, att visa vem som bestämmer. Det handlar om att skapa en god relation med din hund genom att visa den respekt och tillit. SÅ skapar man en lycklig och vänlig hund ABSOLUT inte genom att ta till våld. Du kan aldrig genom våld få en hund till det du vill. Sista gången jag läser din blogg nu, sorry men detta gjorde mig besviken

    Reply
  115. stephanie april 21, 2014 at 11:00 e m

    Uttala dig inte om någonting som du inte verkar ha någon alls koll på. Om du uppfostrar en hund rätt från början så blir det en bra hund, oavsett ras. Vissa kräver mer än andra, men ingen hund kräver fan och med våld. Det där var bara patetiskt skrivit, du har verkat bra ända tills nu.

    Reply
  116. doglover februari 2, 2018 at 11:03 e m

    Rätt åt det jävla aset, skulle haft ännu mer stryk med tanke på vad han gjorde mot hunden.

    Reply

Leave A Comment

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *